Mångfaldiga Mumbai, del 2

3 Mar

Lite fler bilder från Mumbai dårå. Håll till godo.

city1

I södra, gamla delen av staden får jag hela tiden vibbar av engelsk universitetsstad.

bandra5

Bandra once more. Notera den grå patinan på löven (eller förträng den!)

omelett

Gatuservering av något slag. Omeletter, kanske? Undrar hur länge de där äggen stått ute i den härliga temperaturen (32 grader).

sunset21

Solen går ner så vackert över både slum och icke-slum.

frukt

Frukt och grönt i mängder. För er som inte visste det är mangon typ Indiens nationalfrukt, men vid denna tid på på året är den inte riktigt så god som den blir längre fram.

fulthus

Det här huset är så konstigt att jag gillar det.

7 svar to “Mångfaldiga Mumbai, del 2”

  1. Elisabeth tisdag, 3 mars , 2009 den 7:19 e m #

    Huset på nedersta fotot var onekligen innovativt. 😉

  2. annieverse tisdag, 3 mars , 2009 den 7:30 e m #

    Elisabeth: visst är det?!?!

  3. anne tisdag, 3 mars , 2009 den 8:35 e m #

    Fortsätt gärna att dela med dig av foton!

    Grå patina på löven? Var luften förorenad? I New Delhi var luften förvånadsvärt ren, man undvek bensindrivna fordon till det yttersta.

    Jo, de datorladdningsbara batterierna lär vara rätt nya på marknanden.

  4. annieverse tisdag, 3 mars , 2009 den 9:04 e m #

    anne: förorenad är en mild underdrift, ska jag säga….och bensindrivna fordon finns det triljoner av. Minst.
    Kul att du uppskattar mina bilder 🙂

  5. Wanda tisdag, 3 mars , 2009 den 9:46 e m #

    Helsköna kort! 🙂
    Det är nästan så man känner värmen, hör alla ljud och känner alla blandade dofter en Indisk stad har att erbjuda! 🙂

    /Wanda

  6. Tanten onsdag, 4 mars , 2009 den 6:32 f m #

    Åh, mer kort! Själv far jag bara i en triangel mellan staden vid fjällets fot, Söderhamn och Stockholm. Ibland känns det synnerligen trist.

  7. annieverse torsdag, 5 mars , 2009 den 8:44 f m #

    Wanda: kul att jag lyckas förmedla lite ”feeling” med mina bilder 🙂

    Tanten: det blir nog några kort till! När det gäller trist….jag tror det blir vardagslunk för oss i Mumbai med, efter ett tag, dock förmodligen med några fler oväntade/osannolika upplevelser än i Sverige, eller Tyskland för den delen.

Lämna en kommentar