Hit bär det hän

6 Jun

Äsch. Jag hittar inget jättemystiskt foto på vad som kommer att bli vår nya bostadsort i höst. Men den här bilden tycker jag i alla fall är lite mysig. Plåtade den när vi besökte staden i fråga under dotterns vårlov.

Välkomna att avslöja mig 😉  Ska bli spännande att se om alla anger samma alternativ, eller om det finns olika förslag…

…för övrigt landade vi på Kastrup i eftermiddags och är nu återbördade till Skåne. Tänk att rapsen nästan blommat ut här! Hursomhelst är det skönt att vara hemma. Jag är beyond trött.

13 svar to “Hit bär det hän”

  1. Anonym söndag, 6 juni , 2010 den 8:37 e m #

    Ser asiatiskt ut…men är det verkligen Seoul igen…nja kanske men neeej tror det är Shanghai …eller !?

  2. Elisabeth söndag, 6 juni , 2010 den 8:52 e m #

    Det där var väl nog mystiskt. 😉 Jag har ingen aning! Försökte se vad det står (alternativt vilka bokstäver det är) på den gröna skylten vid en av portarna, men det lyckades inte. Lite asiatiskt ser det ut, fast samtidigt inte.

  3. Bim HD söndag, 6 juni , 2010 den 9:14 e m #

    Kan meddela – inte en endast susning 🙂 Allt för dåligt berest, så inget säger mig något, alls…
    Sale, gäller över hela världen… sakerna på bilden kan finnas i vilken gränd som helst, typ… En luftkonditionering på väggen där borta, skulle dock kunna tyda på någon plats där det ändå är värme. Mer än HÄR hemma 🙂 så… nä… Noll koll… 🙂
    Må så grankott…

  4. eva söndag, 6 juni , 2010 den 9:33 e m #

    Hm.. Med tanke på beklädnaden på damen i bakgrunden så kanske det är ett muslimskt land? Och har jag helfel skyller jag på att damen i fråga har kass klädsmak! 😉

  5. eastcoastmom, USA måndag, 7 juni , 2010 den 12:40 f m #

    Åh, jag som trivs så bra där vi bor efter tre internationella flyttar, har ändå en liten längtan att flytta vidare.
    Så jag är smått avis. INgen aning om vart ni flyttar, men det blir säkert bra!

    Kramar från Connecticut

  6. frunatmaken måndag, 7 juni , 2010 den 5:11 f m #

    Det ringer inte en enda klocka.

  7. Monica måndag, 7 juni , 2010 den 5:14 f m #

    Det är ju är ju inte som antytt Stehag!:( och det är inte Veberöd heller… Det är inte Hanska i Minnesota… :)Jag känner inte igen det som Rungsted i Danmark… om du ursäktar…

    Välkomna till ett regnigt Skåne!

  8. Monica måndag, 7 juni , 2010 den 6:09 f m #

    PS Det påminner om en gata i Lille (frankrike) men ändå inte…

  9. allatalarsvenska måndag, 7 juni , 2010 den 11:41 f m #

    Den orangeklädda personen ser ju lite ut som en buddistisk munk, så Asien tror jag på, men skylten på butiksdörren är på engelska… Japan kanske?

  10. Cicci måndag, 7 juni , 2010 den 2:06 e m #

    Det är väldigt svårt av bilden att luska ut vart ni ska… Ser ju att det inte är Stehag eller Lund och jag lutar mot att ni ska någonstans i Österled… Malaysia, Japan eller Kina. Tror nog mest på det sistnämnda och då i en stad med stor västerländsk befolkning eftersom det finns internationell skola så Shanghai, Canton, eller Hongkong blir kanske mina förslag.

  11. Brysselkakan måndag, 7 juni , 2010 den 2:58 e m #

    Om jag inte minns fel så var ni öster ut på dotterns lov… Kanske Kina då? Men har de ”vanliga” gatunummersiffror där? Hmmmm…. min första spontana sak som poppade upp i huvudet var USA (ligger ju oxå österut från Indien om man vill) och att du skrev att det var ”Ett ställe som inte är riktigt lika mentalt påfrestande, som är renare och lite mer välorganiserat” men… JAG VET INTE!
    Vill ha ledtrådar!

  12. Haydee måndag, 7 juni , 2010 den 6:49 e m #

    Ja, i Seoul var ni ju.. hmm.. fast på något sätt tror jag ändå mer på Shangai-gissningen här ovan. Har ni hunnit vara där också..?

  13. Peter Harold tisdag, 8 juni , 2010 den 2:59 e m #

    Ibland önskar jag att vi kunde anamma den kinesiska arkitekturen. Jag tycker den är trivsam och hemtrevlig; det finns värme i den.

    Fast det är klart att arbetsmiljöverket inte blir glada åt att ha bambustavar till byggställningar (även om det är nog tusan så hållbart).

Kommentera

