En bild till

8 Jun

Jag var fullt och fast övertygad om att någon med ett hundra procents säkerhet skulle pricka in rätt stad i förra inlägget, typ säga ”jäpp, det där är X, och bilden är tagen i stadsdelen Y”. Men eftersom ingen var så tvärsäker kör vi en runda till. (Behöver jag säga att jag tycker det här är kul?!?!)

Nu då? Någon som är tvärsäker?

7 svar to “En bild till”

  1. Lotta tisdag, 8 juni , 2010 den 6:25 f m #

    Oj! Jag har i alla fall inte varit där. Då hade jag kommit ihåg hustaken🙂 Det måste väl vara någonstans österut…Asien…och ni var ju i Seoul. Men jag såg att någon redan gissat på det och det var ju fel. Nej, inte en aning. Men det här var en rolig ”tävling” som jag kanske kopierar!

    Välkommen till Skåne! Nu får vi hoppas på riktigt fint sommarväder!

  2. annieverse tisdag, 8 juni , 2010 den 6:33 f m #

    Lotta: njaeee, jag säger inte att någon av gissningarna var fel, men däremot är det ingen som verkar vara ett hundra procent säker på sin sak, det är därför det blev en bild till, få se om någon är bombsäker den här gången😉
    Välkommen att kopiera😉

  3. Daniel tisdag, 8 juni , 2010 den 6:52 f m #

    hmmmser ut som Lettland!

  4. anne tisdag, 8 juni , 2010 den 6:57 f m #

    Och jag som skulle börja städa och så fastnar jag med detta… Tro inte att det är lätta ledtrådar du gett!😉

    Att det är Asien är uppenbart, luftledningarna får mig att tänka på Japan men jag ser i din header från Seoul att samma ledningar finns där. Du skriver ”något renare, något mer organiserat” och då åker Japan. Inte tycker jag att Hong Kong eller Singapore passar alls.

    Jag funderar på Seoul igen då eller kanske Taipei? Men hur jag än googlade och googlade så inte hittade jag de där tre tornen på någon bild. Och marknaden, den ser ut att finnas i en gammal stad men vad hjälper väl det!

    Mera ledtrådar tack!

  5. Mie tisdag, 8 juni , 2010 den 7:22 f m #

    Oj jag är iaf helt säker på att jag inte har varit där;)

  6. allatalarsvenska tisdag, 8 juni , 2010 den 7:57 f m #

    Det där ser inte alls ut som Japan… Skulle kunna vara Hong Kong eller Shanghai som andra sagt, men är det verkligen renare och mer välordnat där?… (Nejdå jag har inga fördomar alls om Kina🙂 )
    Jag tror jag ändrar min gissning till Malaysia och Kuala Lumpur.

  7. Per Sundberg tisdag, 8 juni , 2010 den 8:25 f m #

    Shanghai 200%, Old City meets new City:)

Kommentera

