Brudgum med buller och bång

2 Nov

Idag spenderade jag några otroligt solstekande timmar på Crawford Market och basarområdena runt denna marknad. Kommer att publicera en del foton därifrån snart, men först vill jag traktera er med denna lilla videosnutt – vi råkade på en brudgum till häst och en massa glada människor som tjoade och tjimmade runt honom. Den arme ynglingen såg inte helt hysteriskt lycklig ut – kanske berodde det på hettan, det allmänna kaoset och det bullriga tjoandet och tjimmandet, eller så var han kanske tagen av stundens allvar. Eller en kombination av alltihop.

http://www.youtube.com/watch?v=qJC8Lqir4jU

10 svar to “Brudgum med buller och bång”

  1. Mie letar guldkanter måndag, 2 november , 2009 den 2:57 e m #

    Ja men då kan ju jag sitta här i novembermörkret och glädja mig över att jag slipper hettan;) För gillar faktiskt inte hetta… fast jag gillar förstås dagsljus och det har vi ju heller inget överflöd av:(

  2. annieverse måndag, 2 november , 2009 den 3:15 e m #

    Mie: ja, det kan du absolut! Jag gillar inte hetta heller, verkligen inte, men jag har ju inte mycket att välja på här, det är bara att stå ut. Däremot är det skönt att slippa vintermörkret hemmavid. Här går solen ner cirka 18.30 varje dag, året om.

  3. Monica måndag, 2 november , 2009 den 4:58 e m #

    Nja jag hade nog också tyckt det var lite jobbigt att festa i hettan! Och behöva göra det till allmän beskådan dessutom…:o)

  4. Elisabeth måndag, 2 november , 2009 den 6:40 e m #

    Ynglingen hade i alla fall parasoll! Det hade minsann inte de tjoande människorna omkring honom.

  5. Brysselkakan måndag, 2 november , 2009 den 6:55 e m #

    Men vad var det de körde på en ranglig kärra på slutet? Lite överlast kanske!!?? Men kan tänka mig att det inte finns så mycket regler för sådant!

  6. frunatmaken måndag, 2 november , 2009 den 7:14 e m #

    Näe, så särskilt glad såg han inte ut.

  7. anne måndag, 2 november , 2009 den 8:14 e m #

    Njaa. Jag hade nog inte heller strålat av lycka i det där läget, lika ”läskigt” som vissa svensexor…

  8. allatalarsvenska tisdag, 3 november , 2009 den 6:57 e m #

    Var det där lasset med orangea paket presenterna kanske? 🙂

    En kollega till mig som är från Indien gifte sig förra året. Det största bestyret han hade var hur mycket guldsmycken han och hans familj skulle köpa till bruden med familj. Lite andra traditioner…

  9. h tisdag, 3 november , 2009 den 9:07 e m #

    Tack för att du delar med dig. Så… Indien….

  10. annieverse onsdag, 4 november , 2009 den 10:04 f m #

    Elisabeth: helt rätt! Och ändra var de tjoande betydligt gladare!

    Brysselkakan: tror inte att kärran hade med följet att göra, faktiskt. Såna kärror ser man jätteofta här, lastade med både det ena och det andra…

    frunatmaken: eller hur?

    anne: du har en poäng med den jämförelsen!

    allatalarsvenska: ja du milde, guld är hur viktigt som helst här!!

    h: vad roligt att du uppskattar mina Indien-inlägg 🙂

Kommentera

