Och idag så…

14 Jun

…är det min födelsedag, och dessutom är det – mycket lägligt – vinfestival på byn, vi går väl dit en första runda om någon timme och pillar i oss några glas, så blir säkert det allmänna flyttkaoset här i huset mycket enklare att stå ut med resten av dagen, hihi…

15 svar to “Och idag så…”

  1. Bim HD söndag, 14 juni , 2009 den 10:50 f m #

    GRATTIS!!! tjoho… och hoppas ni får en härlig dag… Vinfestival – ojja. Låter härligt, kul och möjligen lite farligt, hihihi… beror ju på, hrm… 😀
    Må så grankott…

  2. annieverse söndag, 14 juni , 2009 den 10:53 f m #

    Tack, Bim 🙂 Ja vi får väl hoppas att vinerna inte är FÖR goda, hihi…

  3. Elisabeth söndag, 14 juni , 2009 den 12:40 e m #

    Grattis! De som anordnar vinfestivalen valde naturligtvis detta datumet för att du fyller år idag. 😉

  4. Lena söndag, 14 juni , 2009 den 3:05 e m #

    GRATTIS!! Vinfestival är väl inte det sämsta ställe man kan fira födelsedagen på. Här i stan är det europeisk marknad den här helgen, så jag frossar i franska korvar och engelska ostar varje kväll nu…

  5. Cicci söndag, 14 juni , 2009 den 4:05 e m #

    STORT Grattis från oss!

    Igår firade vi mannens jämna dag – bara 2,5 mån senare än den egentliga dagen – med gardenparty och svenska jordgubbar från odlaren 100m hemifrån. Lagom till kalaset försvann de grå regnmolnen, vinden mojnade och solen kom fram i all sin härlighet.

    Dottern börjar på basketskola imorgon och sen längar hon efter häftig lek med din dotter. Sommarlovet har precis börjat och jag har redan blivit hennes personliga telefonsvarare och schemaläggare för att passa in alla som vill leka med henne… . Jag har gjort stor plats för tjejdejt med våra tjejer!

  6. Ia söndag, 14 juni , 2009 den 5:51 e m #

    Gratulerar, kära Annie!

    Det är jobbet som ska flytta, inte jag personligen. Jag får börja pendla till Göteborg. Men jag har aldrig jobbat i Malmö. (Man kan säga att jag bor och jobbar någonstans mitt emellan Malmö och Göteborg.) Tyvärr. Jag har bott i Lund, men det är länge sen.

  7. Brysselkakan söndag, 14 juni , 2009 den 6:31 e m #

    Massor av grattis till dig!
    Hoppas du får/fick en fantastisk födelsedag.

  8. annieverse söndag, 14 juni , 2009 den 7:04 e m #

    Elisabeth: haha, ja självklart måste valet av datum utfallit på det sättet!!

    Lena: åh, franska korvar och engelska ostar…mmmm….synd att jag missar detta evenemang!

    Cicci: vilken tur med vädret, så att ni fick en härlig fest!
    Åh, vad härligt att L har tid för plejdejts med F i sommar, det ser F verkligen fram emot! Vi får höras av snart om datum!

    Ia: tusen tack!
    Ska du pendla varje dag till Götet?
    Lund är trevligt, men det vete tusan om jag skulle vilja bo där på heltid. Denna akademiska idyll kan bli lite too much för mig ibland. Men som semesterbostadsort duger den akademiska bondbyn alldeles utmärkt.

    Brysselkakan: tack, tack =) Det har varit jättbra idag, flyttkaoset till trots, haha!

  9. Monica söndag, 14 juni , 2009 den 7:17 e m #

    Tihihi jo efter en välfirad vinfestival så blir säkert packningen roligare.:) Se bara till så att vi inte får vinterpälsarna till Indien! 🙂

  10. Haydee måndag, 15 juni , 2009 den 5:45 f m #

    Åh, ett stort grattis!!! 🙂
    Hoppas att det var trevlig på vinfestivalen också! 🙂

  11. annieverse måndag, 15 juni , 2009 den 6:44 f m #

    Monica: det kändes faktiskt lite smidigare där på sluttampen med sorteringen, efter några glas vin, hihi…

    Haydee: tack =)
    Det var mysiga Weinblütenfest i K-werth vi var på!

  12. allatalarsvenska måndag, 15 juni , 2009 den 3:17 e m #

    Grattis i efterskott! 🙂

  13. Ia måndag, 15 juni , 2009 den 7:20 e m #

    Ja, varje dag till Götet, det tar ungefär en timme med tåget. Men det blir rätt många timmar borta från hemmet så det är rätt trist.

    Vet inte riktigt hur man skulle må i Lund som icke-student.

  14. Ia måndag, 15 juni , 2009 den 7:21 e m #

    Och förresten bor jag ju klart närmare Gbg än Malmö. När man tänker efter.

  15. carina tisdag, 16 juni , 2009 den 6:13 e m #

    Först och främst grattis , du delar födelsedag med mig!
    Jag är tom född 14 minuter över 14 och min äldsta dotter är född den 14 fast i en annan månad.
    Hoppas du får en bra resa och att allt följer med, både vinflaskor och korvar och annat nödvändigt.
    Carina

Kommentera

