Panik i Landskrona

15 Jun

Det blev en jättetrevlig kväll på byn med vinfestival och god mat, men hu vilken förfärlig natt jag genomlevt! Först var det en mardröm där jag var bjuden på fest till Landskrona, och dit hade jag cyklat, (oklart från vart), och sen hittade jag inte adressen, och det var en mörk, dimmig kväll, och jag stod där och svettades i en gatlampas sken och försökte hitta rätt adress och klockan var närmare tio på kvällen (festen skulle börja åtta)….och sen vaknade jag och låg och vred mig i flera timmar, grubblade över om jag nu verkligen har sorterat allt rätt (grejer som ska skickas hem till Sverige framför allt), var det nu något jag hade glömt, och har dottern verkligen packat allt hon vill ha med till Sverige, och har maken hittat alla vinflarror som han ska ta med i bilen när han kör hem på onsdag, och…och…och…

Milde tid. Det ska bli så skönt när vi sitter i bilen på väg till flygplatsen och allt är oåterkalleligt. Bara jag nu har pass och biljett i rätt väska. Måste nog kolla för säkerhets skull…

Fast innan vi åker till flyget ska vi ner en sväng på byn, dottern och jag, och köpa några kartonger god tysk choklad och en flarra av den berömda lokala snapsen Killepitsch (härligt namn, eller hur?), som maken likaledes får knö in i bilen. Och klämma en sista currywurst i korvkiosken.

Hoppas ni alla får en bra ny vecka!

14 svar to “Panik i Landskrona”

  1. Cicci måndag, 15 juni , 2009 den 7:55 f m #

    Vi har skaffat currywurstketchup… om längtan skulle bli för stor i sommar. Välkomna till Skåne om några timmar.

    Kram

  2. Bim HD måndag, 15 juni , 2009 den 1:21 e m #

    Hm, låter som läge för vila?
    Men, det skulle nog ev sitta fint med något av det där andra – här, hehehe…
    Må så grankott…

  3. Haydee måndag, 15 juni , 2009 den 1:57 e m #

    Killepitsch ja. Så äckligt som det är så är det ett måste i Düsseldorf. 🙂 Och en bra souvenir.. 😉

    Och currywurst… åh, lite skadad har jag hunnit bli under året i Tyskland! 🙂

  4. Elisabeth måndag, 15 juni , 2009 den 2:04 e m #

    Mmm… tysk choklad! Marabou kan slänga sig i väggen; tysk choklad är det enda rätta. 😀

  5. anne måndag, 15 juni , 2009 den 4:03 e m #

    Huvva vilka drömmar!!!

  6. Tanten måndag, 15 juni , 2009 den 5:18 e m #

    Det är faktiskt rätt vilsamt när man kan konstatera att det är försent att göra något åt det man missat eller glömt.

  7. kusin Annika måndag, 15 juni , 2009 den 8:17 e m #

    Välkommen hem till Sverige!!

  8. Monica måndag, 15 juni , 2009 den 8:35 e m #

    Ja du som drömmar kan stöka till det! Skulle ibland vilja ta mig ett snack med den där nattpersonalen på ”arkivet” och fråga vad de håller på med!

    Gute Reise. Vi ses och hörs.

  9. Wanda tisdag, 16 juni , 2009 den 9:17 f m #

    Låter som att du har mycket att tänka på. 🙂
    Har du en lista som du bockar av? Då behöver du inte ”kolla och dubbelkolla”. 🙂

    Kram/
    Wanda

  10. Ingrid tisdag, 16 juni , 2009 den 2:26 e m #

    Grattis i efterskott och dröm sött när du vilar ditt huvud i den nya trädgård i Lund! Jag ser så fram emot att träffa dig igen – hör av dig när det börjar lugna sig och du vet hur dagarna ser ut! Kram/Ingrid

  11. Ia tisdag, 16 juni , 2009 den 6:05 e m #

    Vem som helst kan få ångest av att bli bjuden på fest i Landskrona…

  12. Peter Harold tisdag, 16 juni , 2009 den 6:12 e m #

    Drömma om Landskrona? Jag drömde i morse om att jag skulle hämta min dotter i Algeriet med bilen. Och när jag kom fram hade alla byggnader alp-arkitektur. Besynnerligt.

    Det där namnet på snapsen lät synnerligen tysk!

  13. Gunilla torsdag, 18 juni , 2009 den 8:48 e m #

    Glad Midsommar!! Det är du värd!

  14. Cicci fredag, 19 juni , 2009 den 7:14 f m #

    Glad Midsommar!

    Många kramar från L till F! Och några från E också!

Kommentera

