Bye bye 70-tal

2 Okt

Det regnar ju faktiskt värre här i Skåneland än vad det gjorde i Drizzledorf! Ur led är tiden! Eller är det vädret?

Hursomhelst, det är härligt att vara här! När vi anlände sent på tisdagskvällen (senare än tänkt, men när har någonsin Öresundstågen gått i tid?!?!) väntade Unga Fröken Inneboende på oss med nybryggt te och hembakade hallongrottor – vilket mottagande!

Igår satte jag sprätt på väldigt mycket pengar. Gulp. Eller snarare tog jag ett definitivt beslut att sätta sprätt på väldigt mycket pengar. Efter många om och men och jagvetintehurmycket planering som helst så blir det nu äntligen badrumsrenovering av här i radhuset. La in ordern till renoveringsfirman igår, arbetet kör igång i mitten av november. I princip ska allt rivas ut och göras om. Visst kan det vara charmigt med badrum i originalskick från 1970, men när det håller på att vittra sönder är det liksom inte lika charmigt längre. Gästtoan är förresten också i originalutförande, men den är inte lika söndersliten, så den får behålla sin kultstämpel ett tag till.

Nu ska vi till polisstationen och försöka utverka ett nytt pass till dottern, sen bär det av till hennes kära ridskola – hon har längtat dit sedan ridlägret slutade i somras.

5 svar to “Bye bye 70-tal”

  1. Tanten torsdag, 2 oktober , 2008 den 4:29 e m #

    Härligt med ridskoleåterseende. Jag saknar mina ridlektioner, det var allt för länge sen nu jag gosade häst, allt för länge sen både ett rejälare pass i ridhuset och allt för länge sen det galopperades på skogsväg.

  2. Cicci lördag, 4 oktober , 2008 den 5:32 e m #

    Jag får väl säga ”Hello 70-tal…” istället!

    Vårt hus är liksom ert byggt 1970 och nu är det dags för uppfräschning av köket. Vi kommer att tapetsera om väggarna med grönrandiga tapeter med en fondvägg med gröna blad på ljus botten – har tröttnat på den vita tapeten från 90-talet som börjar se väldigt sliten och solkig ut. Har under två lager tapeter hittat originaltapeten som är … just det, grönrandig! Den nya tapeten kommer dock att vara bredrandig medan originalet var smalrandig.

    I somras gjorde vi om hallen och det blev en blommig tapet i orange där… ännu en 70-talskänsla!

  3. Ia söndag, 5 oktober , 2008 den 9:15 e m #

    Lid med mig! Jag åker Öresundstågen varje dag!

    Även jag är i originalskick från 1970. I behov av totalrenovering.

  4. Gunilla torsdag, 9 oktober , 2008 den 7:08 f m #

    Har du spolats bort? Tystnaden är.. skrämmande ;o)

  5. annieverse torsdag, 9 oktober , 2008 den 10:24 f m #

    Tanten: why not inte börja gosa häst igen? Galopp på skogsväg – härligt!!!

    Cicci: ditt tapetval var supersnyggt, så det blir nog piffigt därhemma!

    Ia: Jag är i originalskick från 1965. Det är ännu värre. Men jag tycker synd om dig som tvingas uthärda det opålitliga kommunikationsmedlet varje dag.

    Gunilla: haha, nej, inte bortspolad! Men fullt upp med annat än datorn.

Kommentera

