Gult är fult

9 Okt

Är det bara jag, eller är det så att allt fler bilister här i Skåne (Sverige?) kör på gult ljus? Och att de därtill gör det på ett lite nonchigt självklart sätt, som att det gula ljuset bara är en förlängning av det gröna? OCH att de inte ens drar sig för att köra en sekund innan det gula slår om till rött? För det är ju ändå inte rött, och man hinner nästan över innan det har blivit rött?

Måste kolla om folk kör så här även i Tyskland. Jag har inte lagt märke till det, men det kan ju vara så även där.

Här blir det inte mycket tid framför datorn, vi har fullt upp med annat. Träffa kompisar, gå på stan, rida, pyssla i trädgården, etcetera. Och så har jag invigt mig själv i Desperate Housewives underbara värld. Hur otroligt det än kan låta har jag aldrig sett den serien. Det har sina sidor med utlandsboende, ibland är det svårt att hitta alla serier som ”alla” ser på hemma. Och i Tyskland skulle jag inte ens försöka. Amerikanska hemmafruar dubbade till tyska – nej tack!! Men här hemma har Unga Fröken Inneboende säsong 1-3 på dvd, och hon har tutat i mig att jag bara måste ge serien en chans. Har precis tagit mig igenom säsong 1, och den var kul, men första avsnitten på 2:an känns lite sega. Kan kanske bero på att jag sträcktittat för mycket?

Nu ska vi snart iväg till stallet igen, och ikväll har Unga Fröken Inneboende seriösa planer på att pyssla ihop en tacos-middag, med kladdkakemuffins som efterrätt. Mums!

9 svar to “Gult är fult”

  1. Monica torsdag, 9 oktober , 2008 den 12:49 e m #

    Får jag och min förkylning komma på middag? 🙂

  2. annieverse torsdag, 9 oktober , 2008 den 12:59 e m #

    Hrmmm…inget snorande i tacosarna! 😉

  3. Tanten torsdag, 9 oktober , 2008 den 4:59 e m #

    Desperate Housewifes förljde jag mer troget än det mesta i alla fall de första två säsongerna.

  4. allatalarsvenska torsdag, 9 oktober , 2008 den 6:10 e m #

    Jag har inte heller sett en enda serie som ”alla andra” pratat om de senaste 2 åren. Man blir lite avhängd i vissa samtal, men det är rätt skönt att inte ha någon TV-tid att passa. Och verkar det tillräckligt bra finns det ju dvd-boxar. 🙂

  5. allatalarsvenska torsdag, 9 oktober , 2008 den 6:11 e m #

    Serien heter förresten ”Frustrerte fruer” på norska. 😀

  6. annieverse fredag, 10 oktober , 2008 den 8:08 f m #

    Tanten: jag tyckte andra säsongen började segt och lite ”konstigt”, men nu har den bättrat sig i mitten .-)

    allatalarsvenska: ja, att slippa passa tv-tider är rätt skönt! Hihi, Frustrerte fruer var ett fint namn!

  7. brownie fredag, 10 oktober , 2008 den 5:54 e m #

    I löve despan, den är så overklig så den är bra. Jag bänkar mig mer än gärna varje tisdag framför tv:n (om jag inte har annat för mig)

  8. Bim HD söndag, 12 oktober , 2008 den 7:15 e m #

    Hm, har aldrig tänkt på det där med gult ljus och körning… Dock har vi inga trafikljus här i stan längre, hihihi… Men, vi ÄR nog den stad som är rondelltätast!!! Blev rondeller istället för trafikljus… och våga dig inte hit om du inte vet hur högerregeln fungerar – det smäller omgående!!! 😉
    Må så grankott…

  9. annieverse måndag, 13 oktober , 2008 den 8:59 f m #

    brownie: precis, den är helt osannolik och försöker inte ens ge sken av något annat – det är en del av charmen!

    Bim HD: ajajaj, jag har jättesvårt med höger och vänster, ska nog hålla mig ifrån dina nejder 😉

Kommentera

