Hur svårt kan det va?

18 Mar

I ARLA morgonstund i morgon, onsdag, åker vi till Sverige. Idag har jag egentligen inte haft så mycket mer att göra än att packa väskan.

Men vilket företag DET blev nu då…

Det är larvigt. Vi ska bara vara borta en vecka. Och jisses, om jag glömmer något så är det ju bara att köpa nytt därhemma.

Ändå gör jag det så otroligt komplicerat för mig. Vilka kläder ska jag ha? Det får ju inte vara för mycket. Och det ska passa för temperaturen därhemma. Och allt måste matcha, av praktiska skäl. Grubbelgrubbelgrubbel. Dottern då? Äh, hon får slänga ner nåt själv. Men för säkerhets skull får jag ju hålla lite koll, så att det inte bara blir de supersnygga capribyxorna och nåt glitterlinne…

Har jag fått ner all god tysk påskchoklad nu då? Hmmm, låt se…

Mitt i alltihopa kommer jag på att jag nog måste städa lite i trädgården innan vi åker. Och helst också dammsuga. Inte kul att komma hem till ett skräpigt hus. Kanske jag skulle städa badrummen också?

Jisses, där ligger ju den kjolen jag bara måste ha med mig! Men vad skitig den är! In i tvättmaskinen, pronto! Hinner den torka?!?

Snacka om att vara oorganiserad och göra livet svårt för sig med alla dessa i-landsproblem.

Egentligen borde jag göra pedikyr innan vi åker. Kanske manikyr med. Det hinner jag nog. Eller?

Vänta nu…passet…var är DET nu då?

Hilfe!!!

Kommentera

