Både turbofart och eftertanke

21 Mar

När man bara är ”hemma” i en vecka blir det en fulltecknad agenda. Förutom att fira påsk ska vi fira min mans och min svärmors födelsedagar, och så ska vi hinna med att träffa några släktingar och en del kompisar också. Det blir ju bara en bråkdel av alla man skulle vilja träffa, men det går inte att trolla med knäna (om vi inte ska börja träffa folk mitt i natten också, och det är det väl inte så många som är intresserade av…

Även om det blir småstressigt är det himla kul. Och så njuter jag av att vara här i mina föräldrars hus. På något sätt känns det som att de fortfarande är kvar här. Igår hann jag pilla lite i trädgården, och tänkte att ”nu blir nog mamma nöjd”. Nu har alla hennes miljarders miljarder vårlökar börjat prunka så smått. De ska ju få synas ordentligt och inte döljas av vissna växter och ogräs.

Nöjd konstaterar jag också att täckbarken verkar fungera. Det är inte mycket ogräs som sticker upp.

Det är verkligen en underbar lyx att ha ett eget hus här i Sverige. Även om jag inte har den minsta lust att flytta tillbaka permanent, så känns det så bra att ha en bas här ”hemma”. En trygghet, en del av mig, av mina rötter.

Kommentera

