Porträttlik potät

19 Sep
19 september kl. 10:45

Det här är en fantastiskt bra illustration av hur jag kände mig i förra veckan…typ lite spretande åt alla håll och med hysterisk blick.

Väldigt skönt känns det att denna vecka är lugnare.

Det är dottern som kreerat den intressanta skapelsen. I söndags var hon och hennes far på byns årligen återkommande ”Kartoffelfest”. Försäljning och provsmakning av diverse potatisrätter, samt diverse potatispyssel för de yngre besökarna.

På tal om byn skulle nog en hel del lokalinvånare här bli präktigt sura om de hörde mig kalla sin ort för by. Men efter fyra år i en 12-miljonersstad vägrar jag att kalla en ort med typ 1 200 invånare för något annat än en by. Jag kan dock sträcka mig till att kalla Düsseldorf, med cirka 580 000 invånare, för en stad. En mindre stad, dock.

Lämna en kommentar