I morgon ska SKK göra sitt. Usch.

10 Maj

Isch, isch, isch. I morgon är det dags.

I morgon är det dagen O. O som i operation.

Isch, isch, isch.

Som jag kanske (gitter inte kolla) berättat tidigare har jag en cysta nära svanskotan som ska väck. Själva cystan är godartad, så på det viset är det inget alarmerande. Men ibland sväller den liksom upp, ömmar och vätskar. Inte helt fräscht eller behagligt. Pilonidalcysta heter det, förresten.

Nåväl, i morgon ska jag alltså bli av med den. Jag ska lokalbedövas och sövas. Och det är väl det sistnämnda som oroar mig mest.

Tänk om bedövningen inte verkar, och jag inte har en chans att signalera detta? Eller – än värre – tänk om jag inte vaknar igen?!? Ja, ursäkta mig, men jag tycker faktiskt inte att jag har tid med att dö just nu.

Sedan har vi komponenten SKK också. SKK står för Skitsnygg Koreansk Kirurg. Det är han som ska operera mig. Ja ursäkta mig igen då, men jag är INTE på något sätt helt bekväm med att det är just SKK som ska in och rota i…..ja, i den regionen, liksom.

Kan man rodna när man är sövd? Jag bara undrar.

Om jag ändå hade fått se lite presentabel ut när jag anlände till SKK. Lite mascara och lipgloss åtminstone. Men icke. Stränga förhållningsorder. No makeup, har operationssköterskan förmanat mig. Himla tradig människa.

Tja. Om allt går vägen blir jag hemskickad redan i kvällningen.

Håll tummarna för mig.

10 svar to “I morgon ska SKK göra sitt. Usch.”

  1. anne tisdag, 10 maj , 2011 den 4:08 f m #

    Jaha du. Annars är de däringa cystorna vanligast hos män. Typ lastbilschaufförer eller andra som sitter mycket. Jag har hanterat ett antal under åren på labb.

    Ja, inte lastbilschaufförer, utan vävnaden.

    Men det kommer att gå bra ska du se och så blir du av med eländet. Och kanske får du komma på återbesök och då kan du göra dig fin för SSK!🙂

    Lycka till!

    • annieverse tisdag, 10 maj , 2011 den 7:12 f m #

      Ja, jag har också läst att de är vanligast hos män….men undantaget bekräftar väl regeln?!? Tycker inte jag sitter så mycket mer än alla andra gör, men….tja.

      Ja, jag får satsa hårt på återbesök😉

  2. Kusin Annika tisdag, 10 maj , 2011 den 6:48 f m #

    Det går säkert jättebra, försök att inte oroa dig. Lycka till!

    • annieverse tisdag, 10 maj , 2011 den 7:13 f m #

      Tack, Annika🙂

  3. Brysselkakan tisdag, 10 maj , 2011 den 1:01 e m #

    Jag var oxå otroligt nervös för narkosen innan mina två OP men det var ju den lätta biten! Värre var det med all värk efter… den borde jag oroat mig mer över!

    Det kommer gå bra och SSK har sett bakdelen på damer förr!!! BTW så låg jag oxå på OP med naken nederdel, har ju ett snitt i varje ljumske så nyrakad bikinilinje fick det bli!!!

    • annieverse onsdag, 11 maj , 2011 den 12:18 f m #

      Ja, jag har en känsla av att det kommer att bli lite plågsamt i efterhand…

  4. allatalarsvenska tisdag, 10 maj , 2011 den 2:01 e m #

    Jag började stortjuta när läkaren sa ”det blir operation”, så rädd var jag för att bli sövd. Men det gick bra och var inte alls så läskigt som jag inbillat mig. Det värsta tyckte jag faktiskt var luftslangen i näsan när jag vaknade. Den var extremt obekväm och jag fick bannor när jag ville ta bort den.😀

    • annieverse onsdag, 11 maj , 2011 den 12:19 f m #

      Åh, skönt att höra att någon annan är lika ängslig som jag och att det gick bra – minus bannorna då😉

  5. Elisabeth tisdag, 10 maj , 2011 den 5:25 e m #

    Det kommer garanterat att gå hur bra som helst!

    • annieverse onsdag, 11 maj , 2011 den 12:19 f m #

      Tack, Elisabeth🙂

Kommentera

