Vi sprids för vinden

2 Apr

Denna ljuvliga magnolia.

Seriöst poserande brud.

Sött brudpar som ger vibbar av ”den gamla goda tiden”. Av någon anledning ville bröllopsfotografen att de skulle vända ryggen till varandra.

Den familj jag tillhör sprids för vinden – temporärt. Igår åkte dottern iväg på skolresa till Kambodja (första utomlandsresan utan föräldrar….gissa vem som är mest nervös?!?!), i morgon åker maken på tjänsteresa till Singapore medan jag själv åker på nöjesresa till Hong Kong. Jaja, vi håller oss inom Asiens gränser i alla fall…och om Gud vill och skorna håller är vi tillbaka om typ en vecka, med varsin flight ,-)

Våren är rejält på gång här i Shanghai, vår rosa magnolia börjar bli överblommad. Ett annat säkert vårtecken på stan är brudparsfotograferingar. I torsdags knallade jag runt med en kompis i downtown Shanghai, och vi såg hur många brudpar som helst som poserade. Som framgår av bilderna känner kinesiska brudar inga krav på sig att bära vitt. Söta är de ändå🙂

Ha en god fortsättning på våren – vi hörs!

8 svar to “Vi sprids för vinden”

  1. Elisabeth lördag, 2 april , 2011 den 1:35 e m #

    Ojoj, skolresa till Kambodja. Vi åkte till Gotland, och det tyckte vi var stort.😉 Första gången jag var utomlands utan föräldrar var jag 15, då åkte jag ensam (alltså inte med någon grupp, utan på egen hand) på språkresa till England, men jämfört med Kambodja är det inte mycket att komma med!

    • annieverse lördag, 2 april , 2011 den 10:21 e m #

      Själv fick jag åka til Skånes djurpark😉

  2. Cicci lördag, 2 april , 2011 den 7:40 e m #

    Brudpar åt olika håll – påminner om min och makens bröllopsresa… jag for till Köpenhamn och han till Häckeberga…

    • annieverse lördag, 2 april , 2011 den 10:22 e m #

      Ja, varför göra som alla andra😉

  3. allatalarsvenska söndag, 3 april , 2011 den 9:54 e m #

    Nästa gång jag byter land ska det bli till ett ställe där magnoliaträd överlever vintern! Det fanns – finns säkert fortfarande – en jättestor magnolia i Linköping, längs cykelvägen till jobbet. Trots det mycket skyddade läget mot en solig vägg blåste och regnade kronbladen bort på bara några dagar, men hann man se den i all sin prakt var det en fantastisk syn.

    • annieverse måndag, 11 april , 2011 den 1:51 e m #

      Men även här var magnoliaprakten som bortblåst på några dagar, när den väl slagit ut…tyvärr!

  4. Brysselkakan måndag, 4 april , 2011 den 6:04 e m #

    Alla dessa vackra brudpar i Kina! När vi var i Beijing i somras bodde vi precis vid en park där de fotograferades brudpar varje förmiddag. Väldigt vackra par!
    Hoppas ni alla tre får en bra resa på tre olika håll!

    • annieverse måndag, 11 april , 2011 den 1:52 e m #

      Åh ja, de är så fina, brudparen =)
      Tackar som frågar, våra resor blev väldigt lyckade!

Kommentera

