Hoppas inte detta är ett omen…

2 Jan

Idag åker vi tillbaka till Shanghai.

Igår satt jag och suckade över denna långa resa.

Som om det skulle vara något stort problem. Ha! Föga visste jag vad som väntade.

Tidigt i morse väckte mig dottern genom att skrika ”mamma, mamma, det sprutar vatten ur gästtoaletten!!!”

Det gjorde det verkligen. Som en energisk fontän.

Jag lyckades inte stänga av vattenkranen till toan, men efter mycket besvär (den satt fan i mig som berg!!!) lyckades jag stänga av huvudvattenledningen.

Nu ska vi åka till flygplatsen om någon timme. Jaha. Att få tag på en VVS:are i detta läge finns inte ens på kartan. Tyvärr får jag lämna över eländet till Unga Fröken Inneboende, som anländer om någon dag.

Men först ska jag torka upp allt vatten inne på gästtoan. Det är MYCKET. Lyckligtvis inte så mycket att det runnit ut i något annat rum, dock.

Fanfanfanfanfan.

Nu hoppas jag sannerligen att resan går smidigt och som planerat. Känner inte för så mycket mer dramatik just nu.

Dessutom hoppas jag verkligen att detta INTE är ett omen som förebådar vad som komma skall för min del under 2011…

…God Fortsättning på er alla, förresten.

8 svar to “Hoppas inte detta är ett omen…”

  1. Ulrika/Lärarinnan söndag, 2 januari , 2011 den 8:16 f m #

    Nej nej inget omen- nu har du ”gjort bort” (som min norrländska sambo säger) det onda för i år!!!

    • annieverse söndag, 2 januari , 2011 den 3:17 e m #

      Åh, det låter ju som en jättebra förklaring =)

  2. anne söndag, 2 januari , 2011 den 10:20 f m #

    Om det nu skulle vara ett omen så betyder det nog att du får ett energiskt och sprudlande år och inget annat!!!

    • annieverse söndag, 2 januari , 2011 den 3:20 e m #

      Hahahahaha! Tack för att du fick mig på bättre humör, anne!

  3. frunatmaken söndag, 2 januari , 2011 den 4:56 e m #

    Det får vi verkligen hoppas. Ett 2011 fyllt av övesvämningar låter inte som något att ha.

  4. Brysselkakan söndag, 2 januari , 2011 den 8:37 e m #

    Usch… det löser sig och allt kan bara bli bättre! Inget annat!

  5. allatalarsvenska måndag, 3 januari , 2011 den 4:03 e m #

    Varför kan hushållsprylar aldrig gå sönder mitt på dagen mitt i veckan, en dag när man inte har bråttom och det inte är långhelg?!? Vår varmluftsugn pajade mitt i kalkonstekningen nu i julhelgen… Som tur är har den vanliga grillelement också och de fungerar, så vi slapp äta halvrå kalkon.

    Gott nytt år! Det kommer bli fantastiskt och heeeeelt friktionsfritt. Det bestämmer vi tycker jag.🙂

  6. Gunilla måndag, 3 januari , 2011 den 10:52 e m #

    och här hemma rann inget vatten till toan..
    Jaja.. shit happens!
    Vi får springa ut i skogen ;o)

Kommentera

