I love Ginger Dishwashing

26 Okt

Hej hå, hej hå. Eftersom mitt liv i princip är över nu, i alla fall på typ ett halvår….i och med att Mad Men säsong 4 är över…gäller det för mig att fokusera på de små guldkornen in everyday Shangburbia life för att hålla ångan uppe.

Och här har vi ett av dem. Ginger Dishwashing. Brought to you by Liby (som jag tror fabrikanten heter).

Alltså. Det här diskmedlet luktar SÅ gott. Den distinkta doften av ingefära är så…fräsch och uppiggande. Jag blir liksom glad av den. Till och med när jag gör något så erbarmligt tråkigt som att…..diska.

Är det någon av er kära bloggläsare som vet någon parfym som luktar ingefära? I så fall är jag en hugad spekulant.

Och om någon undrar så är detta diskmedel dessutom väl så effektivt som Yes.

15 svar to “I love Ginger Dishwashing”

  1. Brysselkakan tisdag, 26 oktober , 2010 den 2:46 e m #

    Visst är det underbart när så triviala saker som diskmedel kan göra en glad! Jag har ett avkalkningsspray till duschen som har samma effekt på mig. Nä, det luktar absolut inte gott men det är bara att spraya på, verka typ en halv minut, spola av och så glänser det igen! Och så är det billigt oxå!

    • annieverse onsdag, 27 oktober , 2010 den 8:51 f m #

      Åh, den sprayen skulle jag också vilja ha! Vad är det för märke? Har du månne shoppat den på Colruyt😉 ?

      • Brysselkakan onsdag, 27 oktober , 2010 den 9:20 f m #

        Näää… på Carran! Den heter Antikal, kanske något lokalt då Belgien ihop med Grekland har så otroligt kalkrikt vatten. Men kanske du ska kolla på din Carra!

  2. Elisabeth tisdag, 26 oktober , 2010 den 6:16 e m #

    Du borde importera det till Sverige och saluföra det som ett diskmedel perfekt för advents- och jultider. Allvarligt alltså! Det skulle garanterat sälja en hel del.

    • annieverse onsdag, 27 oktober , 2010 den 8:53 f m #

      Tror du? Ja, varför inte. Med tanke på alla doftljus med kaneldoft som säljs i juletider…

  3. Lotta tisdag, 26 oktober , 2010 den 7:11 e m #

    Hihi! Den flaskan är jättefin och jag faller ju alltid för utsidan🙂

    • annieverse onsdag, 27 oktober , 2010 den 8:53 f m #

      Javisst är flaskan läcker🙂

  4. frunatmaken tisdag, 26 oktober , 2010 den 7:36 e m #

    Ingefära luktar rätt gott men jag är trots det inte så förtjust i att äta det.

    • annieverse onsdag, 27 oktober , 2010 den 8:54 f m #

      Men i pepparkakor?

  5. Monica onsdag, 27 oktober , 2010 den 9:45 f m #

    Man får glädja sig åt det lilla!🙂
    Njä… jag vet ingen sådan parfym, men jag kan fråga K för hon vet en massa om alternativa ”hälsoparfymer” och i det sortimentet kanske ”DET” finns?😉

  6. Brysselkakan onsdag, 27 oktober , 2010 den 12:54 e m #

    Tydligen så har LUSH en parfym med ginger i, finns de i Shanghai?

    http://www.lushusa.com/shop/products/fragrance/liquid-perfumes/ginger-perfume

  7. allatalarsvenska onsdag, 27 oktober , 2010 den 8:44 e m #

    Ingefärsdoft i all ära, men är diskmedlet SAFE?

    😀

  8. Monica torsdag, 28 oktober , 2010 den 4:47 e m #

    Betr Ingefärsparfym, se din mail.

  9. Bim HD lördag, 30 oktober , 2010 den 3:30 e m #

    Import, helt klart… eller blir det export i detta fallet?😀 Där ha du det – här har du det inte… borde bli EXPORT🙂 klurigt detta, egentligen??? LITE nyfiken är man på allt du springer på där borta, tihi…
    Må så grankott…
    hm, hur har de det med svanen där borta???🙂

  10. Peter Harold torsdag, 4 november , 2010 den 6:37 e m #

    Jag har en kinesisk (thailändsk?) tvål som luktar ingefära. Det känns som om jag vore på semester varje gång jag använder den…!😉

Kommentera

