Expo 2010 – the Movie

13 Okt

Nejmen hörni. Det är ju hysteriskt roligt, det här videofilmandet! Jag tror att det får bli en liten videokamera på julklapps-önskelistan, minsann!

I helgen var vi ännu en sväng på Expo 2010. Lyckades knö oss in på ytterligare ett antal paviljonger – precis som förra gången siktade vi in oss på de vars köer inte var fullständigt ohemula. Egentligen hade vi tänkt hinna med Sveriges paviljong, men när vi väl kom dit hade den stängt. Klockan fyra på eftermiddagen! Är det skick och fason, det? Herregud, bara för att större delen av Sverige är nerstängd efter fyra på lördagseftermiddagarna kan ju inte en världsutställningspaviljong vara det! Jaja, istället blev det Island, Litauen och några afrikanska paviljonger. Samt irländsk pubtrevnad och kebab (dock inte samtidigt) Inte helt fel.

Denna filmsnutt är tagen inifrån de bussar som går skytteltrafik inne på Expo-området. Once again – enjoy!

14 svar to “Expo 2010 – the Movie”

  1. Krister i Beijing torsdag, 14 oktober , 2010 den 8:18 f m #

    Jag tror allt jag ska stjäla din ide och lägga in lite mer miljöfilmer på min blogg.

    Tack, och ursäkta! 😉

    • annieverse lördag, 16 oktober , 2010 den 3:46 f m #

      Du är så välkommen, Krister – bara kul att jag inspirerat dig🙂

  2. anne torsdag, 14 oktober , 2010 den 1:34 e m #

    Jag har inte vågot mig till den rörliga bilden ännu…Kanske kommer?🙂

    • annieverse lördag, 16 oktober , 2010 den 3:47 f m #

      Det ser jag fram emot😉

  3. allatalarsvenska torsdag, 14 oktober , 2010 den 7:19 e m #

    Men oj! ”Paviljong” trodde jag innebar en stor monter inne i en mässhall, inte ett helt hus. Har alla länder en egen byggnad?

    • annieverse lördag, 16 oktober , 2010 den 3:47 f m #

      Ja, alla deltagande länder, det tror jag.

  4. frunatmaken fredag, 15 oktober , 2010 den 7:03 f m #

    Spännande med världsutställning.

    • annieverse lördag, 16 oktober , 2010 den 3:48 f m #

      Det är det!

  5. Anna söndag, 17 oktober , 2010 den 8:19 e m #

    Tjolahopp!

    Nu är jag uppdaterad på Ufo-fronten. Ni verkar ha det bra. Jag är impad över hur ni tar er fram i världen och hur ni, med nyfikenhet och aptit på nya kulturer, undersöker de samhällen och länder ni hamnar i.
    Bloggen är alltid lika roligt och givande att läsa! 🙂

    /Wanda

    • annieverse onsdag, 20 oktober , 2010 den 6:30 f m #

      Åh Wanda, nu rodnar jag klädsamt😉
      Det är jättekul att du hänger på mina öden och äventyr, även här i Shanghai!!

  6. Lena tisdag, 19 oktober , 2010 den 8:38 f m #

    Expo 2010 i all ära – jag blev mer fascinerad av reflektionerna i vindrutan. 3:40 in i filmen ser man tydligt en ljuslockig flicka, lutande huvudet i sina händer, blickande ner över folkmassorna likt en kerub på gamla tiders bokmärken… Mycket effektfullt!

    • annieverse onsdag, 20 oktober , 2010 den 6:27 f m #

      Hehehe…och jag antar att du klurat ut vem keruben är😉
      Det var ett rent misstag att hon kom med, men det är klart, det ger ju en extra dimension åt det hela!

  7. Brigitta söndag, 24 oktober , 2010 den 6:24 e m #

    Vill bara fråga om ni sett till Reepalu ? För han är där , eller var (kanske flugit hem nu ?) enligt pålitliga media här i Skåne. För någon måste ju representera….
    Han kanske också missade ”Sverige” för att det stängde tidigt ?

    :o)

    • annieverse måndag, 25 oktober , 2010 den 12:58 e m #

      Nix, han har inte kommit förbi på en kopp Zoégas…

Kommentera

