Medicinautomat i tunnelbanan

9 Sep

Medan svenskar numera kan köpa Ipren på Ica kan shanghaiborna köpa densamma i tunnelbanan. Häromdagen gick jag förbi den här automaten, från vilken man kan inhandla allt från febernedsättande medel till produkter för ”Family planning”. Själv är jag lite sugen på att testa något ur kategorin ”Chinese medicine”.

I övrigt går vårt hotelliv snart till ända. På lördag – om Gud vill och skorna håller – ska flyttfirman tydligtvis ankomma med vårt bohag och börja flytta in det i huset vi hyrt. Spännande🙂

10 svar to “Medicinautomat i tunnelbanan”

  1. anne torsdag, 9 september , 2010 den 4:24 f m #

    Låt kunde göra det kunden kan göra själv. Det spar man mycket man hours på!

    • annieverse torsdag, 9 september , 2010 den 4:42 f m #

      Jag klickade mig igenom kategorierna, och det var inga tyngre droger, precis. Sortimentet verkar vara ungefär samma som man hittar i min närmaste ICA-butik hemma – minus den kinesiska medicinen😉

  2. Brysselkakan torsdag, 9 september , 2010 den 5:25 f m #

    Praktiskt! Något för alla de nya svenska apoteken att ta efter. För vem kan inte lätt få huvudvärk av bara tanken att behöva i trängas i tunnelbanan! Smart idé!

    Jag hoppas verkligen ni får flytta in! Hotellliv är kul ungefär en dag eller så… förstår att ni längtar efter era egna sängar och andra saker!

    • annieverse torsdag, 9 september , 2010 den 8:58 f m #

      Haha, men precis, det är i tunnelbaneträngseln man behöver Ipren som bäst!!

      Ja, det verkar faktiskt som stora flyttkaoset drar igång nu…skräckblandad förtjusning!

  3. Elisabeth torsdag, 9 september , 2010 den 8:15 f m #

    Så fluffigt och gulligt det såg ut på något sätt.

    • annieverse torsdag, 9 september , 2010 den 9:00 f m #

      Alltså, det är något speciellt med Kina, Japan och Korea…väldigt mycket som hemma i Sverige ter sig ganska beige och foträtt lyckas dessa tre länder ”fluffa till” så det blir lite gullepluttigt på något sätt….

  4. allatalarsvenska torsdag, 9 september , 2010 den 1:01 e m #

    Vad händer om man väljer ”Call a chemist”?

    • annieverse måndag, 13 september , 2010 den 3:48 f m #

      Jag vet inte, men jag borde naturligtvis testa🙂

  5. Monica torsdag, 9 september , 2010 den 2:17 e m #

    Och dygnet runt öppet också?😉

    Du får avslöja senare vad som EGENTLIGEN döljer sig bakom chinese Medicine.

    Då hoppas vi att gud vill och skorna håller…

    • annieverse måndag, 13 september , 2010 den 3:48 f m #

      Jag ska hålla dig uppdaterad😉

Kommentera

