Alger och lotusrot

24 Aug

Hej igen. Det funkar tydligtvis att blogga från Shanghai – för tillfället i varje fall. Så jag vill bara tala om att jag är framme, att resan har gått bra, att jag är jetlaggad bortom all räddning, att det är cirka 35 grader ute och att jag har ätit en frukost bestående av algsallad, tofu, rårivna morötter och lotusrot. Jodå, det var jag själv som valde!

Vi kommer inte att få ut containern med våra tillhörigheter förrän den 8 september ungefär, så tills dess blir det hotellboende, men det ska nog gå bra det med. Jag slipper laga mat på ett tag, alltid något 😉

Tjillevipp på er, vi hörs när jag gitter skriva något vettigt….

12 svar to “Alger och lotusrot”

  1. Ingrid tisdag, 24 augusti , 2010 den 6:28 f m #

    Underbart att höra att allt gått bra, kanske hälper alger mot jetlag..ät massor!

    • annieverse tisdag, 24 augusti , 2010 den 9:45 f m #

      Det ska jag göra! Men jag måste säga att man liksom…hrmmm…måste vänja sig vid smaken!

  2. frunatmaken tisdag, 24 augusti , 2010 den 7:10 f m #

    Frukost är nog den måltid som jag känner mig närmast mina rötter. Det där lät inte för mig. Inte till frukost. Då vill jag ha fil och mackor. Till frukost är jag stockkonservativ, det tar sig senare på dagen.

    • annieverse tisdag, 24 augusti , 2010 den 9:35 f m #

      Vanligtvis är jag likadan som du. Det här måste ha varit ett utslag av total förvirring, orsakad av jetlaggen. Herregud, jag smällde i mig koreansk kimchi också!!!

  3. Monica tisdag, 24 augusti , 2010 den 7:27 f m #

    Och så slipper du städa 😉

    Skönt att resan gick bra! Och mot jet-lagen finns väl bara två möjligheter, ignorera (med hjälp av kaffe) eller sova? 🙂

    Take care

    • annieverse tisdag, 24 augusti , 2010 den 9:46 f m #

      Jäpp, städningen går också fetbort!
      Dottern och jag försöker hålla oss vakna så att vi kan dimpa till sängs skittrötta i kväll och förhoppningsvis få sova hela natten.

  4. Brysselkakan tisdag, 24 augusti , 2010 den 9:49 f m #

    Förstår precis hur du mår… inte så länge sedan jag själv satt i Kina en tidig morgon och knappt visste vad som var upp eller ner på mig själv… och den otroliga värmen! Svettades floder… Men jag hoppas hotellet har ac och att ni kan få livet att funka fram tills ni får era saker och kan flytta in i ert hem. Hotell liv är ju kul i cirka en halv dag…

    • annieverse tisdag, 24 augusti , 2010 den 10:46 e m #

      Ja jisses, det är fortfarande så varmt här!!! Men som tur är bor vi på hotell med ac, så det är helt ok. Några långa promenader utomhus blir det dock inte förrän temperaturen har gått ner lite…

  5. Kusin Annika tisdag, 24 augusti , 2010 den 9:13 e m #

    Låter ganska trevligt att bo på hotell ibörjan så man slipper allt städande, upp-packande och matlagande. Går Fanny i skolan direkt eller blir det oxå efter den 8:e september? Kanske är annorlunda terminer ”där nere” på andra sidan klotet?

    • annieverse torsdag, 26 augusti , 2010 den 11:25 f m #

      Ja precis Annika, jag är inte direkt ledsen över att vara ifrån städning, uppackning och matlagning nu i början!
      Fanny har introduktionsdag på skolan i morgon, fredag, sedan drar det igång på allvar på måndag. Hon har något litet lov under hösten, och sedan blir det jullov, precis som hemma 🙂

  6. Elisabeth onsdag, 25 augusti , 2010 den 3:37 f m #

    Hm, algsallad lät en smula annorlunda. 😉 Lotusrot visste jag inte ens att man kunde äta!

    • annieverse torsdag, 26 augusti , 2010 den 11:26 f m #

      Elisabeth: en smula annorlunda, just det 🙂

Kommentera

