Vad ska jag göra nu då?

20 Aug

Idag behöver inga känsliga tittare varnas. Min arm ser OK ut. Bara lite solbränd, typ. Verkar inte bli några häftiga blåmärken med gula och gröna skiftningar.

Igår skickade jag iväg resterande manusexemplar. Tegelstenen är nu på väg till totalt fyra förlag. Det känns verkligen skönt att ha avslutat detta enligt tidsplaneringen.

Jaha, vad ska jag göra nu då? Börja spåna på något nytt manus? Eller göra något annat? De närmaste månaderna får väl gå åt till att få fotfäste i Shanghai och vardagen att fungera där. Sedan kanske jag ska börja med översättandet igen. Skulle kännas bra att tjäna lite egna pengar igen. Men, som maken alltid så näsvist påpekar: ”alla dina pengar är mina pengar med, kom ihåg att vi är gifta”. Ehhh….så var det med den motivationsfaktorn!

Nej men om man skulle ta sig en powerwalk i det vackra vädret och tänka över det hela. Eller tänka på något helt annat.

11 svar to “Vad ska jag göra nu då?”

  1. allatalarsvenska fredag, 20 augusti , 2010 den 6:22 f m #

    Nääee, inget gult och grönt! Vilket mesigt blåmärke.🙂

    När din bok blir bästsäljare tycker jag du ska starta en fond ”för Annieverses välmående” med bara dig (och mööööjligen dottern) som stipendiat. Då kan maken glömma att sno dina miljoner.😀

    • annieverse fredag, 20 augusti , 2010 den 6:40 f m #

      Vilken lysande lösning, tack för den🙂

  2. Monica fredag, 20 augusti , 2010 den 6:41 f m #

    Men du, din make har missuppfattat det hela…
    Enligt lagen, om det var i Kuwait eller Oman, så gäller följande

    1/3 av mannens lön tillfaller alltid kvinnan oavsett om hon arbetar eller inte. Hennes lön är alltid hennes egen.
    Det står inte ett smack om att du skall dela med dig till honom!🙂

    Petitesserna om ditt ansvar i hemmet mm kan du skriva en extra klausul om🙂

    • annieverse måndag, 23 augusti , 2010 den 5:53 f m #

      Hehehe…tack för infon!

  3. Monica fredag, 20 augusti , 2010 den 6:47 f m #

    Glömde helt, när du väl etablerat dig i S så vet du om du skall skriva en uppföljare eller kanske en deckare. (jag tror på det förra!). Annars får du slita med översättningen några månader medans du reflekterar över eventuell kritik och skriver ett nytt ändå bättre alster.

    Kramis

  4. anne fredag, 20 augusti , 2010 den 7:12 f m #

    Om man har förmånen (???) att leva ett långt liv tillsammans så jämnar det nog för de flesta ut sig med mina pengar, dina pengar.

    Men å andra sidan, när pengarna för ditt författarskap börjar rulla in-då kanske du ska ta dig en funderare…😉

    • annieverse lördag, 21 augusti , 2010 den 5:57 f m #

      Hehe. Om inte annat måste jag göra något åt saken innan Hollywood köper filmrättigheterna…

  5. frunatmaken fredag, 20 augusti , 2010 den 11:18 f m #

    Men hälften av en slant är i alla fall mer än hälften av ingen slant.

    • annieverse lördag, 21 augusti , 2010 den 5:57 f m #

      Jodå!

  6. Haydee söndag, 22 augusti , 2010 den 2:46 e m #

    Är du en utbildad översättare förresten?

    • annieverse måndag, 23 augusti , 2010 den 5:55 f m #

      Ja, jag har läst tyska och engelska på universitetet, och sedan gått en översättarutbildning (påbyggnad på språkutbildningen).

Kommentera

