Känsliga tittare varnas, dag 2

18 Aug

”Men mamma, det ser ju ut som du bränt dig i solen!” sa dottern när hon granskade min arm i morse.

Jodå. Det kan hon nog ha rätt i.

Armstackaren känns lite öm men är fullt funktionsduglig. Jag vill dock helst inte tappa något hårt på den. Näpp.

I övrigt är det stretching som gäller, enligt naprapaten. Och om några dagar ska jag börja styrketräna underarmen enligt ett program jag har fått.

Beskåda bilden nedan och tyck synd om mig! Nu när jag grimaserar så fint och allt…

När man känner sig lite…skadad…kan man alltid pigga upp sig med lite bus framför kameran. Dottern var med på noterna – vad gör hon inte för att glädja sin gamla mor? Jag säger bara ”sådan dotter, sådan mor ”😉

Man har inte roligare än man gör sig en regnig dag som denna, gott folk!

18 svar to “Känsliga tittare varnas, dag 2”

  1. Elisabeth onsdag, 18 augusti , 2010 den 4:32 e m #

    Det ser i alla fall LITE mindre blått ut idag! Spännande följetong det här.😉

    • annieverse onsdag, 18 augusti , 2010 den 9:15 e m #

      Jadå, det går åt rätt håll!

  2. frunatmaken onsdag, 18 augusti , 2010 den 4:36 e m #

    Ni ser ut att kunna göra det roligt.

    • annieverse onsdag, 18 augusti , 2010 den 9:15 e m #

      Det gäller att fjanta till det om man har lite halvtrist🙂

  3. anne onsdag, 18 augusti , 2010 den 7:37 e m #

    Det ser ut som akut rosfeber!!!

    Har ni så självlockigt båda två? Varför kunde inte jag få tillstymmelsen till böj eller våg på mina hårstrån….

    • annieverse onsdag, 18 augusti , 2010 den 9:17 e m #

      Är rosfeber detsamma som nässelfeber?
      Jodå, vi är självlockiga av naturen båda två. Dottern är mest lockig, det har hon ärvt av sin mormor.
      Gräset är alltid grönare, vet du….dottern önskar inget hellre än rakt hår!!

  4. Brysselkakan torsdag, 19 augusti , 2010 den 3:30 f m #

    Ser inte skönt ut, det där på din arm… antar att du har lätt för att få blåmärken, eller?
    Men huvudsaken är att armen blir bättre!

    • annieverse torsdag, 19 augusti , 2010 den 7:23 f m #

      Yes, I bruise easily…men som sagt, så ont gör det inte.

  5. Cicci torsdag, 19 augusti , 2010 den 6:26 f m #

    Det ser ut som du doppat armen i blåbärssoppa!

    Vänta nu… är det höger eller vänster arm eller båda? I del ett visas höger arm och i del 2 vänster.

    • annieverse torsdag, 19 augusti , 2010 den 7:26 f m #

      Haha, dopp i blåbärssoppa! Men vänta nu, DET kanske hjälper?!?!
      Det är höger arm. Bilderna i detta inlägg är spegelvända..

  6. Mie torsdag, 19 augusti , 2010 den 6:32 f m #

    Huuu ser riktigt läskigt ut! Men era miner piggade upp i regnet;)

    Du kan byta ut adressen på Absolut guldkant till http://mindfulmie.blogspot.com/ för jag har flyttat:)

    • annieverse torsdag, 19 augusti , 2010 den 7:27 f m #

      Hej Mie! Åh, tack för adressen, jag har försökt gå in på gamla adressen men där var det plötsligt lösenordsskyddat…

  7. Monica torsdag, 19 augusti , 2010 den 12:41 e m #

    Nu ser det lite bättre ut.

    Ni har inte funderat på att ställa upp i knasiga ”mintävlingar”🙂

    • annieverse fredag, 20 augusti , 2010 den 6:52 f m #

      Hehe, kanske vi borde göra?

  8. allatalarsvenska torsdag, 19 augusti , 2010 den 1:31 e m #

    I Frankrike hade de nån vätska som de tog på sår som hade precis den där blåröda färgen. Färgen fastnade på huden, antagligen för att man skulle se att man baddat överallt. Det såg ut som om folk var helt blåslagna och så hade de bara rivit sig på en spik eller nåt.

    Blåmärken som går över i gult och grönt är coola. (Japp, smått osmaklig jag med🙂 )

    • annieverse torsdag, 19 augusti , 2010 den 3:38 e m #

      Jag tycker det är jättespännande med färgskiftningarna, haha! Just idag (dag 3) är det dock lite halvtrist mörkbrunt…

  9. Lotta torsdag, 19 augusti , 2010 den 8:14 e m #

    Jag tycker riktigt synd om dig! Det var det värsta blåmärke jag sett någon gång! Efter det där måste det väl bara bli bättre?? Tur att du har en dotter som är pigg på upptåg och värsta Gene Simmons-tungor😉
    Och så fin din blogg blivit! Kul med lite ny design ibland! Det ska bli riktigt spännande att följa med till Kina nästa vecka!
    Kramar!

    • annieverse fredag, 20 augusti , 2010 den 6:54 f m #

      Hej Lotta! Ja, jag tycker också att det borde bli bättre efter något som ser så här illa ut!!!
      Vad kul att du gillar min blogg-makeover🙂 Och att du vill följa med mig på mitt kinesiska äventyr!
      Kramar tillbaks!

Kommentera

