Det fina vädret struntar jag i

5 Jul

Idag åker maken och dottern bort tillsammans för några dagar. Det har de gjort tidigare de senaste somrarna, och jag tror det gör dem gott att rå om varandra lite på tu man hand.

Nu kommer mitt förmodligen inte alls särskilt politiskt korrekta avslöjande: jag tycker det ska bli jäääääättesköööööönt att bli av dem ett tag. Att få hasa omkring härhemma alldeles ensam. Att ohämmat och ostört kunna hänge mig åt mina egna tankar. Att ha hela makten över fjärrisen och datorn. Och inte minst att kunna låta middagen bestå av chips med dip, utan att oroa mig över att jag framstår som den totala katastrofen i fråga om nutritionsmässiga föredömen för min dotter. Hehe. Jaja, sån är jag.

Det fina vädret kommer jag att strunta i. Jag ska häcka inomhus mest. För nu tänker jag på allvar ta itu med korrekturläsningen av min roman. Det har dykt upp lite tankar och idéer kring vad som kanske bör tillfogas, och vad som eventuellt kan tas bort, men jag har inte riktigt haft ro i vare sig kropp eller sinne för att ta tag i det på allvar.

Men nu så.

Må lagom mycket sol och värme glädja er alla, kära bloggläsare!

15 svar to “Det fina vädret struntar jag i”

  1. Monica måndag, 5 juli , 2010 den 8:59 f m #

    Ha det gott med chips, dipp och korrläsning!

  2. Anonym måndag, 5 juli , 2010 den 9:04 f m #

    Låter som ett helt perfekt upplägg. Jag trodde ostkrokarna var ett av dina ”vill-ha” i Sverige!!???

  3. annieverse måndag, 5 juli , 2010 den 10:17 f m #

    Monica: tack🙂

    Anonyma C: jodå, jag kommer till dem med😉

  4. Brysselkakan måndag, 5 juli , 2010 den 10:35 f m #

    Inte ska du ha dåligt samvete! Jag kan känna samma sak och ser redan fram emot mina 3,5 dagar på tu man hand i augusti, då jag far hem innan maken och sonen (innan vi ska till Kina)! Jag ska bunkra upp med svenskt godis och njuuuta! Och tvätta…

  5. Haydee måndag, 5 juli , 2010 den 11:07 f m #

    Lycka till med arbetet! Und lass es dir schmecken!😉

  6. Victoria måndag, 5 juli , 2010 den 11:34 f m #

    Åh, vad spännande med romanen! Jag vill läsa!
    Många många kramar//Vic

  7. Lotta måndag, 5 juli , 2010 den 1:30 e m #

    Njut av din ensamhet! När min dotter var på konfaläger hade jag det underbart även om jag saknade henne. Och sådana här ensamheter är ju liksom valda. Jag tror det är värre när man är ensam på riktigt.
    Det ska bli så spännande att läsa sen när du är färdigskriven!

    Kram!

  8. frunatmaken måndag, 5 juli , 2010 den 6:59 e m #

    Det är faktiskt väldigt lyxigt att få vara med bara sig själv ett tag.

  9. Elisabeth måndag, 5 juli , 2010 den 8:05 e m #

    Jag är en ensamvarg av stora mått och förstår således helt att det ska bli skönt att vara ensam hemma (haha, vad roligt det lät) ett tag. Lycka till med korrekturläsandet!

  10. carina/sinneskatten måndag, 5 juli , 2010 den 8:14 e m #

    Njuuut, det är varje mammas rätt att få göra.
    Varför i hela friden ska man brottas med dåligt samvete för att man vill vara ensam ett tag.
    Jag ser framemot att romanen kommer ut.

  11. Kusin Annika måndag, 5 juli , 2010 den 8:15 e m #

    Jag får vara ensam hemma viss helger, när maken far iväg på lajv-läger med barnen. Det är jätteskönt att bara ha katterna att dela huset med.. Du kan jag äta spaghetti med mycket svartpeppar och ost.. samt dricka te och läsa böcker ifred..

  12. *P* tisdag, 6 juli , 2010 den 8:45 f m #

    Hur kan jag ha tappat bort dig i mitt bloggläsande?! Nåväl, idag hittade jag hit igen.

    Visst får vi säga att vi längtar efter att bara umgås med oss själva! Njut på!

    Färgerna – Skandinavienavskalat – Åh, vad härligt att läsa om kollisionen. Jag kommer väl själv aldrig att kunna räta in mig i det minimalistiska ledet.

    *sommartankar*

  13. anne tisdag, 6 juli , 2010 den 6:40 e m #

    Klart man förstår det underbara i att få vara ensamma hemma! Vem vill inte det!?!

    Hoppas nu att du blir klar med korrläsning och ev tillägg/borttagningar och sedan iväg till förlag. Jag håler tummarna!

    Det blir väl under eget namn?

  14. Cicci onsdag, 7 juli , 2010 den 6:56 e m #

    Vi var på champagnerundtur i 35-gradig värme… de iskalla dropparna smakade extra gott. Nu är det bara 27 och mer behagligt och semestern närmar sig sitt slut…

  15. Peter Harold fredag, 9 juli , 2010 den 12:39 e m #

    Tack för att du hjälper mig med samvetet! Jag har sagt mig själv att det kommer flera dagar med vackert väder – om inte i år så gott och väl nästa år, och om inte här så någon annanstans – för att kunna sitta vid skrivbordet och njuta.

    Fast min dotter åker till Thailand om ett par veckor, så det känns lite tungt. Det kommer att bli FÖR lugnt här hemma utan henne.

Kommentera

