Only in India…

16 Maj

…finns det en inhemsk cola som döpts till Thums up. Jamen hallå, finn ETT fel? Vilken lustigkurre kom på att det var så himla käckt att felstava thumbs? Eller är det – o fasa – ett misstag?

Och förresten finns det bara en thumb på bilden ovan. Inte flera thumbs. Om jag nu ska vara petig.

Hursomhelst. Jag har inte smakat drycken i fråga, men min bästa väninna här (som är från Polen) anser denna brygd vara det mest vederstyggliga hon någonsin har smakat. Min egen make, däremot, tycker att den är riktigt schysst. Smakar ungefär som colan vid namn ”XL” som fanns i Sverige (eller åtminstone i Skåne) för ett antal år sedan.

Sen vet jag inte om det är ”only in India”, men följande meningsutbyten jag varit vittne till/själv har varit involverad i på senare tid här i Mumbai är ju lite småroliga i alla fall:

Servitören: OK, a beer…would you like to order a pint of beer, sir?

Annieverses make: Sure, a pint sounds fine.

Servitören: Sorry sir, we don’t have any pints.

Annieverses make: ?!?!?!

*********

Annieverse: I think I would like a lebanese chicken roll.

Killen i snabbmatshaket: Sure, madame.

Annieverse: By the way, how large are the rolls? I’m pretty hungry, but I don’t know if I would need one or two.

Killen i snabbmatshaket: They are normal size, madame.

Annieverse: Ehhh?!?! OK. I’ll take one, please.

10 svar to “Only in India…”

  1. Elisabeth söndag, 16 maj , 2010 den 3:55 e m #

    ”They are normal size, madame”, hahaha. 😀 Den ska jag använda mig av i fortsättningen, som att böcker är ”normallånga”, exempelvis. Både konversationen låter förresten lite som Fawlty Towers.

  2. Ia söndag, 16 maj , 2010 den 6:27 e m #

    XL fanns lite norr om Skåne också.

  3. Brysselkakan söndag, 16 maj , 2010 den 7:16 e m #

    Haha! Helt underbart! Nu fick jag mig ett skratt i kväll oxå!

  4. anonyma A söndag, 16 maj , 2010 den 10:50 e m #

    Hehehehehe Lost in English; my everyday life.

  5. Monica måndag, 17 maj , 2010 den 11:58 f m #

    Hahaha låter som Povel Ramels visa om besöket på restaurangen… ”sorry but the kitchen is closed”

  6. frunatmaken måndag, 17 maj , 2010 den 2:56 e m #

    Normal size, jamen då vet man ju. Inga bekymmer.

  7. anne måndag, 17 maj , 2010 den 6:16 e m #

    HAhaahahaaaa!!! Underbart!

  8. Wanda tisdag, 18 maj , 2010 den 4:24 e m #

    Hahahaha! Underbart! 😀

  9. Cicci onsdag, 19 maj , 2010 den 7:05 f m #

    Önskar jag hade en ”tummen upp”-symbol

  10. Brigitta lördag, 22 maj , 2010 den 7:43 f m #

    Hej!
    Kan det vara den extrema viljan att vara till lags… man väntar att berätta at det där har vi inte här på restaurangen.

    Finns det en standard för ”rolls” där i Asien, månne ??

    Äntligen är jag uppkopplad igen på nätet, dator reparation osv…föera löååånga veckor… hiskeligt, men inte helt nöjd med mitt nya grafik kort .. dock…suck !

Kommentera

