Mina mobila landvinningar

28 Apr

En miljard år efter alla andra (på ett ungefär) har jag äntligen lyckats få till det så jag kan ansiktsboka och twittra via mobilen, ja, jag kan till och med skicka foton direkt till ansiktsboken! Haha, nu har jag äntligen något ”vettigt” att ägna mig åt under mina många timmar i mumbaiska trafikstockningar….

Jag kan förmodligen blogga via mobilen också. But one shouldn’t overdo things. Tror jag. Hrmmmm.

Jag måste erkänna att jag älskar sånt här. Applikationer och gadgets och sånt menar jag. Igår, när min make kom hem, hoppade jag nästan jämfota av barnslig lycka över dessa mina mobila landvinningar. Han tyckte ungefär ” det var ju roligt att du har roligt”. Min make är fullständigt ointresserad av sånt här. Han vill ha en mobiltelefon man kan ringa samtal med, i övrigt vill han att Internetuppkopplingen ska fungera så att han kan skicka e-post. På den nivån är det med honom.

Jaja. Nu ska jag snart sätta mig i bilen igen. Har såklart laddat batteriet till mobilen och fyllt på kontantkortet, utifall jag åker förbi några bra motiv (det gör jag alltid) och kan dela med mig av dem i realtid, via sajberspejs.

8 svar to “Mina mobila landvinningar”

  1. carina/sinneskatten onsdag, 28 april , 2010 den 5:17 f m #

    Fiiiint det då kan vi räkna med att få se det nu, sen eller blir det då här?

  2. frunatmaken onsdag, 28 april , 2010 den 5:43 f m #

    Jag hittade en behändig app till min Iphone som gör det fånigt lätt att mobilblogga. Det är faktiskt riktigt kul.

  3. Brysselkakan onsdag, 28 april , 2010 den 8:32 f m #

    Haha! Ja, visst är det kul med tekniska underverk! Fast min man skulle nog hålla med din man! Men nu har han inköpt en iPod i alla fall fast den gör att han är helt okontaktbar istället… och så sitter han och små nynnar till musiken… liiite irriterande!

  4. anne onsdag, 28 april , 2010 den 5:39 e m #

    Hos är det jag som är nästintill totalt ointresserad av sådant joxeriande med appar och grejer, å andra sidan tar jag gärna emot info från den som kläckt koden för det ena eler det andra. Jag ids då rakt inte klura ut sådant själv!

  5. Ia onsdag, 28 april , 2010 den 8:04 e m #

    Haha. Jag känner entusiasmen.

  6. Monica torsdag, 29 april , 2010 den 9:54 f m #

    Hmmmmm jag får nog ”joina” din makes fanclub… med mobilen ringer man om man fastnar i en hiss… ungefär… :)Annars finns internet och självklart fast telefoni och reguljär post! (överdriver liiite) 😉

  7. annieverse torsdag, 29 april , 2010 den 11:06 f m #

    carina: hrmmm, än har jag inte listat ut hur man publicerar bilder på bloggen via min mobil….(jag har inte en sån där klurig iphone som kan allt…)

    frunatmaken: iphone verkar ha hur många kuliga apps som helst! Fast jag vågar inte skaffa en, de är ju lite dyra, och jag är så bra på att bli av med saker, så det fick bli en billigare mobil…

    Brysselkakan: haha, där ser man, det finns fler teknikointresserade makar 😉

    anne: tur att du har några som kan tala om för dig hur man ska göra…jag får minsann klura ut allt själv, jag!

    Ia: åh! Är det kosmiska vibrationer?!?!?!

    Monica: hehe. Ni kan starta en liten klubb ihop…

  8. allatalarsvenska torsdag, 29 april , 2010 den 6:24 e m #

    Jag kommer alltid på bra saker att blogga om när jag åker buss, men sen glömmer jag dem tills jag kommer hem. Kanske skulle kolla upp om min inte-så-hippa telefon klarar sådana moderniteter. SMS kan den – och jag – i alla fall. 🙂

Kommentera

