Jag gitter inte

23 Apr

Med hjärtliga hälsningar från de sköna illusionernas förlovade land.

Ja, ja, ja.  Jag VET. Att jag varit dålig på att höra av mig här på sistone.

Det är inte så att det inte händer något här i Mumbai. Tvärtom, det händer jättemycket. Nästintill varje dag får jag aha-upplevelser, jag träffar nya människor som berör mig på ett eller annat sätt, jag råkar ut för både väldigt trevliga, hysteriskt roliga och alldeles förbannat irriterande, frustrerande saker.

Kanske är det just detta som är problemet. Det är för mycket. Jag vet inte var jag ska börja nysta, vad jag ska plocka upp ur min fantastiska upplevelsehög, för då skulle jag väl inte göra annat än att producera inlägg dagarna i ända.

Och blotta tanken på det gör mig alldeles matt.

Det är inte bara blogga jag inte gitter. Jag gitter bara det allra nödvändigaste i tillvaron för tillfället. Nej, jag är inte deprimerad. Bara trött i huvudet.

I mitten på juni är det dags att åka hem till Skåne på semester. Det ska bli SKÖNT med några månaders förutsägbar, småtråkig medelsvenssontillvaro.

Men jag ska allt försöka producera några spirituella inlägg från Indien innan dess.

Bara jag gitter.

P.S. Det går bra med T, min nya farbror bakom ratten. Jag vet inte vem som är lyckligast över att han numera hittar så bra till alla mina ”smultronställen” – han eller jag. Det är nog oavgjort.

P.P.S. I torsdags klarade jag 53 jävla kilo i stiff leg dead lift (stelbent marklyft med skivstång) på gymet. Fasen vad stark jag är. Och kom nu inte och fråga vad detta är. Jag gitter inte förklara. Ni får googla.

11 svar to “Jag gitter inte”

  1. anne fredag, 23 april , 2010 den 6:22 e m #

    Men.

    Du låter i behov av….semester?

    Trött, sliten?

    Jobbar med boken?

    Det blir nog bra för dig att landa här hemma i den stilla tillvaron vad det lider.

  2. Brysselkakan fredag, 23 april , 2010 den 7:40 e m #

    Kan faktiskt förstå att du längtar efter lugnet i Sverige, efter svensk vardag! Måste vara så långt ifrån Indien man kan komma!

  3. frunatmaken lördag, 24 april , 2010 den 5:26 f m #

    Det låter som det är fullt helt enkelt, fullt så det rinner över.

  4. Haydee lördag, 24 april , 2010 den 8:56 f m #

    Oj, några månader i Sverige?? Så länge? Men ja, jag förstår också att du behöver semester. Och skönt att höra att den nya farbron funkar bra! 😀

  5. Monica lördag, 24 april , 2010 den 2:38 e m #

    Det blir nog bra med lite semester! 🙂

  6. Lotta söndag, 25 april , 2010 den 10:31 f m #

    Ibland blir det för mycket, helt enkelt, och jag förstår känslan. Skönt att du kan få det lite lugnare där från mitten av juni. Just nu orkar jag själv inte läsa alls. Jag brukar alltid ha minst två böcker på gång och när jag pendlar har jag alltid en pocketbok i väskan. Men de senaste månaderna har jag inte orkat. Jag vill bara sitta och titta ut och se landskapet mellan Helsingborg och Lund. Kanske kommer läslusten tillbaka i sommar???

  7. annieverse söndag, 25 april , 2010 den 4:14 e m #

    anne: trött och sliten var det ja….men boken orkar jag åtminstone peta lite med varje dag. Slutet närmar sig!!

    Brysselkakan: hihi, ja det lär bli en omställning att komma hem….

    frunatmaken: precis.

    Haydee: ja, från mitten av juni till mitten av augusti 🙂

    Monica: tror jag med…

    Lotta: oj, det verkar vara lite samma för dig! Jag känner förresten igen känslan, att bara vilja sitta och titta ut, låta tankarna fladdra iväg…
    Läslusten kommer nog snart åter, ska du se 🙂

  8. Cicci söndag, 25 april , 2010 den 5:33 e m #

    Jag har en dotter som längtar efter din… hade ni varit hemma så var det födelsedagsdisco igår… våra tjejer får ha ett eget för sig själva någon gång i sommar…

  9. annieverse onsdag, 28 april , 2010 den 2:19 f m #

    Cicci: vilket sammanträffande, jag har nämligen också en dotter som längtar efter din 😉
    Snart så!

  10. Moböjs torsdag, 29 april , 2010 den 5:43 f m #

    Hå, hå.

    Vilket bra uttryck. Onorrländskt liksom. Tror jag ska börja berika mina elever med det på skolan; jag gitter inte.

    Smakar bra i munnen.

    😉

  11. annieverse torsdag, 29 april , 2010 den 11:08 f m #

    Moböjs: nämen vad glad jag blir att du anammar detta eminenta uttryck =)

Kommentera

