Söndag i södra Mumbai

16 Feb

En söndag i stadsdelen Fort, södra Mumbai, kan man tillbringa med att…

…köpa tavlor och hantverkspyssel…

…kolla in udda och samhällskritisk konst…

…äta lunch och dricka Lime soda på Taj (givetvis ska det vara sweet AND salt)

…strosa i den pittoreska (?!?!) stadsmiljön…

…kolla in gubbar som sitter och spanar lite här och där…

…dricka en Mocktail Millionare….och…

…tävla om vem som hittar flest Ganeshor i stadsbilden.

Bland annat.

Jag förärar mina värderade läsare med ännu ett videoklipp av outsägligt usel kvalitet, taget i Fort. Njut av myllret och ljudbilden! (Alla pratar inte svenska, men några gör faktiskt det, hihi!)

11 svar to “Söndag i södra Mumbai”

  1. frunatmaken tisdag, 16 februari , 2010 den 6:45 f m #

    I stadsbilden här är Ganesha-tävlingen lite platt. Det är trist.

  2. Brysselkakan tisdag, 16 februari , 2010 den 2:07 e m #

    När man ser dina videos är de så härligt röriga! När jag sedan tänker på att det ALLTID är så när du går ut förstår jag om du blir trött på det ibland! Jämfört med detta måste Sverige kännas som värsta ödebygden!

  3. annieverse tisdag, 16 februari , 2010 den 3:53 e m #

    frunatmaken: även hemmavid hos mig, i södra Skåne, är det bedrövligt klent med Ganeshor i stadsbilden.

    Brysselkakan: vet du vad, jag har faktiskt vant mig riktigt bra vid röran och oljudet. Du skulle se hur skärrade gäster från Sverige kan bli när de kommer hit, själv rycker jag mest på axlarna och tycker ”men det här är väl normalt?!?”. Men det är klart, vissa dagar är det skönt att bara vara hemma och slippa gå ut i ”röran” 😉

  4. anne tisdag, 16 februari , 2010 den 6:17 e m #

    Jag hade mer än gärna tagit mig en sådan söndagsstrosning!!!

  5. Elisabeth tisdag, 16 februari , 2010 den 6:18 e m #

    Detta tutande. 😉 Jag gillar förresten taxibilarna (som jag antar att det är, de som är svarta med gult tak). De är söta.

  6. Lotta onsdag, 17 februari , 2010 den 8:46 f m #

    Färgsprakande och härligt rörigt! Vi har flera indiska studenter hos oss och de tycker att Sverige är så tyst :-/ Inte så konstigt, förstår jag, när jag ser dina videos!!!

  7. allatalarsvenska onsdag, 17 februari , 2010 den 1:34 e m #

    Min kusin som är adopterad från Kerala heter Ganesh i andranamn. Jag har ett par kort på honom som jag kan titta på, räknas det? 😀

  8. annieverse onsdag, 17 februari , 2010 den 4:31 e m #

    anne: välkommen 😉

    Elisabeth: ja, det är taxibilar, från anno dazumal, de är i tjänst tills det absolut inte går att reparera dem längre 😉

    allatalarsvenska: det gälls absolut 🙂

  9. annieverse onsdag, 17 februari , 2010 den 4:32 e m #

    Lotta: jag har en indisk vän som hela tiden yrar om att det vore så härligt att bosätta sig ute på landet i Europa, typ på en alptopp eller fjälltopp, men jag tror att tystnaden hade gjort honom VANSINNIG efter en vecka, haha!!

  10. Haydee lördag, 20 februari , 2010 den 6:20 e m #

    Ja, så skulle man kunna tillbringa sina dagar. 🙂 Ser härligt ut. Igen.

    Konstverket påminner mig om dem vi fick se till Karnevalen här! 🙂

  11. annieverse söndag, 21 februari , 2010 den 2:00 e m #

    Haydee: ja, det är nästan lite D-dorf-karnevalsfeeling över den gubben 😉

Kommentera

