Yllemössa PÅ!

9 Jan

Tillbaka i värmen. Resan gick bra men jag sov absolut ingenting. Har precis vaknat nu efter några timmars sömn, klockan är typ halv åtta i Sverige, här är den mitt på dagen. Känner mig bakfull så in i bängen trots att jag bara petat i mig ett glas vin under resan, men det är väl jetlaggen.

Min man och farbror R mötte upp på flygplatsen. Temperaturen låg på 27 grader. Farbror R hade en YLLEMÖSSA på huvudet. ”Fryser han mycket?”, frågade jag min man. Som fnissade lite och sa att farbror R:s fru insisterat på att han skulle ha mössa på så han inte förkyler sig såhär mitt i vintern och allt. Faktum är att en och annan på makens jobb ligger däckade i förkylningar. I förra veckan gick tydligtvis temperaturen ner till 17 grader nattetid. Men jag vet inte jag, träffar jag någon indier som jämrar sig över kylan slår jag förmodligen ihjäl vederbörande.

Nu blir några rejäla koppar Zoégas.

12 svar to “Yllemössa PÅ!”

  1. Brysselkakan lördag, 9 januari , 2010 den 8:57 f m #

    Hmmm… vi har olika syn på vad som är kallt helt klart! 17 grader och jag tar på shorts! Inte yllemössa! I Bryssel snöar det för full idag, det är -4 och J håller tummarna att skolan håller stängt på måndag pga snö!

  2. frunatmaken lördag, 9 januari , 2010 den 11:24 f m #

    Öite olika är det. Häromdagen när det bara var 14 minus tyckte jag att det var riktigt kvalmigt. Man vänjer sig fort och får man bara på sig riktiga kläder så funkar kallt bra.

  3. Cicci lördag, 9 januari , 2010 den 11:52 f m #

    Du minns väl klassresan vi gjorde till Rom i november… vi gick i sommarkläder och romarna i päls…

  4. anne lördag, 9 januari , 2010 den 4:09 e m #

    Klart man kan bli förkyld vid vilken temperatur som helst, men jag tror knappast yllemössa har någon effekt, inte vid temperaturer över 10 grader sisådär…

  5. Ia lördag, 9 januari , 2010 den 10:53 e m #

    Man blir aggressiv av den skånska vintern!

  6. carina söndag, 10 januari , 2010 den 1:46 e m #

    Uschianna! sov en stund till du det kräver sin kvinna att klara av vintern här i Sverige och värmen i din nuvarande vinter.
    Förresten är männen klenare där? eller är Q fjompigare.

  7. Brigitta söndag, 10 januari , 2010 den 5:09 e m #

    Ja, varmt o kallt är ju som sagt …relativt ….
    hrmf……
    + 17 grader …

  8. Lotta tisdag, 12 januari , 2010 den 4:49 f m #

    Så bra att resan verkat gått bra och att du är på plats igen! Hihi, roligt med pälsmössan!!! Själv får jag tjata på dottern att sätta på sig något annat än leggings nu när det är många minusgrader :-/

  9. allatalarsvenska tisdag, 12 januari , 2010 den 10:36 f m #

    Allting är ju relativt, men mössa när det är 27 grader låter lite lätt överdrivet. 🙂

  10. Wanda tisdag, 12 januari , 2010 den 8:39 e m #

    Vi kommer oxå att byta temp snart. Bara dagar kvar innan vi landar i Panama. 🙂

    /W

  11. Bim HD måndag, 18 januari , 2010 den 10:03 f m #

    Hm, tur man stannade hemma då vid den tiden på året? Undrar om inte vi här i västra Värmland körde med -25-30, då… Jisses, vilken temperaturskillnad det hade blivit, hihihi…
    Vädret är dock knäppt – när vi här nere hade -24… allt är relativt i detta land, med här nere… DÅ hade de i Kiruna +2… ehhhh…
    Må så grankott…
    ngn som dock föredrar -30 istället för -5 och blåst, lovar!!!!!!! 😀

  12. Bim HD måndag, 18 januari , 2010 den 11:14 f m #

    Glömde meddela en sak – när jag tänkte på rubriken… läste den… DÅ spårade min knäppa hjärna ur… förlåt 😉
    ”Då tar viii tagelskjortan på…” 😛
    Må så grankott…
    hm, det blev nog ett inlägg det, tihi…

Kommentera

