Kylslagna tankar från diskbänken

4 Jan

Jaha, ja. Jag hade ambitionen att skriva diverse spirituella inlägg här på bloggen under Sverigevistelsen, men det har det inte blivit något av alls, märker jag. Istället har jag grottat ner mig i den skånska vintern. Njutit av samvaro med vänner, av leverpastej och dillchips och Aladdinaskar (dock inte i kombination), av friskluft och stunder av att bara vara. Av kylan och den friska luften. Jag har faktiskt varit ute och powerwalkat och småjoggat en timme varje dag, det har varit så härligt att frysa om händer och kinder! Det lär ju inte bli så mycket av köld under de närmaste halvåret för min del, om man säger så. En annan orsak till detta motionerande har varit att jag under inga förhållanden vill se något försmädligt leende på min PT:s läppar (jodå, i ett anfall av vansinne har jag skaffat mig en PT i Indien) när jag återvänder till gymmet i Mumbai, och mötas av kommentaren ”Och julsemestern har varit god, ser jag!” – något som denne formidable retsticka mycket väl skulle kunna vräka ur sig.

Två korta reflektioner som inte har något med någonting att göra:

Lisbeth Åkerman! Det är ju SÅ man vill se ut. Och tänk att hon bara är två år yngre än jag. Eller tre.

Grumme Diskmedel Hav. Luktar nästan exakt som Simply Soap från Clean. Fasen, där hade jag kunnat spara många sköna slantar. Å andra sidan kanske huden inte mår så bra om man smörjer in den med diskmedel.

Over and out från det stilla snöfallet i Skåne.

14 svar to “Kylslagna tankar från diskbänken”

  1. Selma måndag, 4 januari , 2010 den 12:42 e m #

    En PT skulle jag också behöva. Jag har sambofetmat till så vansinnigt sen jag flyttade till maken. Täckbyxorna från i fjol går bara inte att knäppa och täckbyxväder är det.

  2. annieverse måndag, 4 januari , 2010 den 1:04 e m #

    Selma: det är rysligt effektivt med en PT. Man har liksom inte en chans att komma undan och fjutta runt med lätta vikter eller hasa fram på löpbandet i maklig takt.
    Som tur är hittade jag ett par täckbyxor i garderoben här. De har kommit till användning, kan jag säga!!

  3. Elisabeth måndag, 4 januari , 2010 den 3:34 e m #

    Kylan får du en till dos av under sommaren i Sverige. 😉

  4. Haydee måndag, 4 januari , 2010 den 6:26 e m #

    🙂 Njut av kylan!

    Min arbetsgivare har betalt 3 ggr 30 min med en PT, men på något sätt får jag det bara inte gjort, einen Termin mit ihnen zu vereinbaren.

  5. carina/sinneskatten måndag, 4 januari , 2010 den 6:51 e m #

    I Skåne är det inte ofta ni får en vit jul, men du har prickat in rätt när du dök upp här i Svedala.
    Kylan kan du mentalt ta med dig när du svettas med din PT.
    Go fortsättning

  6. allatalarsvenska tisdag, 5 januari , 2010 den 12:14 e m #

    Gott nytt år och god fortsättning!

    Oj vad seriöst med PT! Jag måste komma igång med träning igen. Just nu har jag en dunderförkylning att skylla på, men annars är jag bara en latmask.

  7. anne tisdag, 5 januari , 2010 den 2:39 e m #

    Det vore inte dumt med en privat ibakensparkare…

    Kanske kunde du spilla litet diskmedel på servetter eller tussar och stoppa i bh:n? 😉

  8. Brigitta tisdag, 5 januari , 2010 den 9:02 e m #

    Grumme simply soap…..nej huden kanske inte mår bra, men den blir nog – REN!

    En PT, ja men för oss som är då, så att säga, inlandssvenskar, så gäller gympakort upp till 2000 pix per år. Och det räcker inte med att göra den investeringen har jag märkt ! man måste släpa sig dit flera gånger i veckan också, och utföra något svettbildande….
    Ingen motivation nu alls, men jag har cokså passat på att promenera ute i vintervädret!
    Må så gott!

  9. annieverse tisdag, 5 januari , 2010 den 10:35 e m #

    Elisabeth: ja, haha, det lär jag nog få!!

    Haydee: aber bitte, om du har en så generös arbetsgivare tycker jag du borde försöka få till det, faktiskt 😉

    allatalarsvenska: ja, det blir betydligt seriösare än om jag hasar omkring på gymet på egen hand och ”duttar” lite, faktiskt 😉
    Krya på dig!!

    anne: ibakensparkare, vilken bra term! Det är precis vad min PT är, kan jag säga 😉

    Birgitta: haha, nej, om det vore så väl som att man bara behövde betala, men nejdå, man ska svettas och pusta också….
    Visst är det uppfriskande med vinterpromenaderna, dock?

  10. brownie onsdag, 6 januari , 2010 den 11:58 f m #

    Men herre gud, på bilder ser du fräschare ut än Lisbeth 🙂

  11. annieverse onsdag, 6 januari , 2010 den 2:19 e m #

    brownie: I will love you FOREVER för den kommentaren 😉

  12. Ia lördag, 9 januari , 2010 den 10:50 e m #

    Ja! Jag vill också se ut som hon. Inte som henne.

    Hur kan man ha så blå ögon?

    Grumme Diskmedel Hav. För all del.

  13. Brigitta söndag, 10 januari , 2010 den 5:13 e m #

    Men Mein Gott! Ni är ju som tvillingar , hon Bettan o du ! Bloggare båda 2 vet jag! 🙂

    (inom parentes sagt tycker jag hon gjorde ett bra jobb i rutan !)

Trackbacks/Pingbacks

  1. Lisbeth Åkermans ögon « Kvalitetsbloggen - lördag, 9 januari , 2010

    […] Lisbeth Åkerman i ögonen förundras jag över hur blåa de är. De går rakt igenom rutan. Även Annie har noterat hennes fagra utseende: Det är ju SÅ man vill se ut. Lägg ihop de blåa ögonen med […]

Kommentera

