Idioti

16 Dec

Nu är det inte lång tid kvar innan vi åker hem till det svenska busvädret – planet lyfter från Mumbai natten mellan fredag och lördag! Hoppas nu att det inte är alltför kaosartat med snö- och ishalka så att vi kan ta oss hem säkert från Kastrup.

Här i Mumbai är det typ 30 grader och vi har helt oväntat drabbats av myggsvärmar. Jättekonstigt tycker jag, luftfuktigheten har ju sjunkit avsevärt sen monsuntiden tog slut. I alla fall går jag ständigt och kliar myggbett på ben och armar.

Den här klisterlappen på baksidan av en ricka (som jag plägar att kalla auto-rickshaws) tycker jag bara är SÅ kul. ”Capacity: 3 idiots”. Ja, man får inte vara mer än 3 passagerare egentligen (fast jag har sett rickor med betydligt fler, typfallet är en mamma, en pappa och X antal barn). Och sen måste man ju vara lite dum i huvudet för att våga åka i en ricka, i alla fall ur ett västerländskt hårt säkerhetsreglerat perspektiv. Vilket innebär att jag själv är lite dum i huvudet, eftersom jag har åkt ricka ett flertal gånger.

(För övrigt gör den här lappen reklam för en ny Bollywood-film som premiärar den 25 december – titeln är Three Idiots)

6 svar to “Idioti”

  1. Peter Harold onsdag, 16 december , 2009 den 1:16 e m #

    Hrm, det var det här med vädret… *petar generat med foten i marken* Det har liksom blivit vinter här i Sverige. Se till att ha någon varm tröja i handbagaget! 😉

  2. Elisabeth onsdag, 16 december , 2009 den 6:28 e m #

    Det är nog tur att ni inte landar i Sverige idag, för det är visst en smula kaos i Skåne, om man får tro media i alla fall. Det hade snöat på de stackars deltagarna i klimatmötet också!

  3. Brysselkakan torsdag, 17 december , 2009 den 6:09 f m #

    Ha, ha lika mycket kaos som i Stockholm då men, som en av mina söner sa, stockholmare kan ju inte köra bil när det kommer lite snö! Men förbered dig på kallt väder, kollade prognos för Skåne och ca -7 till helgen. Tur att kylan finns hos oss i Bryssel så vi hinner vänja oss innan vi oxå åker mot Sverige på lördag.
    God Jul & Gott Nytt År!

  4. Cicci fredag, 18 december , 2009 den 6:50 f m #

    Varmt välkomna till kalla Skåne.
    Barnen har uteidrott idag… de får passa på att ha kul i snön medan de kan. Tyvärr ska det vita vara borta till torsdag – det kallar jag idioti…

  5. Lotta söndag, 20 december , 2009 den 11:06 f m #

    Varmt välkomna till detta underbara Vinterland!!! Jag njuter faktiskt av snön och kylan och känner mig som hemma. Hoppas ni får en mycket trevlig julvistelse i Sverige! Vi åker uppåt landet över jul men kommer skåla in det nya året bland alla glada människor i Lundagård!

  6. annieverse måndag, 21 december , 2009 den 7:12 f m #

    Peter: lyckligtvis hittade vi varsin vinterjacka i garderoben i Mumbai, så vi slapp frysa häcken av oss vid ankomsten!

    Elisabeth: det var överkomligt när vi landade i lördags, faktiskt. Men snöoväder på motorvägen hem…

    Brysselkakan: än så länge är det bara minus fem här i Skåne…

    Cicci: näääää, så får det inte bli!

    Lotta: åh, nyår i Lundagård, det har jag också varit på ett antal år, det är härligt =)

Kommentera

