Ett hundra procent tokförälskad

18 Nov

Tja, nu har jag varit och shoppat loss på fina sjalar i silke och pashmina i glada färger, och det lyfte faktiskt humöret =)

Sen begav jag mig iväg för att köpa en ny mobiltelefon, för den gamla håller att falla sönder i sina beståndsdelar. Farbror R, som aldrig riktigt vågar släppa lös mig utan att ha litelite koll, han insisterade på att följa med till mobilaffären och propagerade för att jag skulle köpa en viss, basic Nokia-modell (väldigt populär här) som betingar ett hyfsat lågt pris och enligt honom håller i all evighet.

Men då. Så kände jag mig som en tjurig liten unge. Och tänkte att jag vill inte ha något förnuftigt alls. Vad jag vill ha är en riktigt speedad modell med en massa lullull. Och helst så ska det vara en Samsung eller LG. Av patriotiska skäl, hahaha!

”Men Nokia är det mest pålitliga köpet. De håller i all evighet”, framhärdade farbror R. ”Och de där slide-telefonerna du står och tittar på nu, jag är inte så säker på att de är så hållbara”.

”Hrmmmmm”, sa jag. Och kände det som att det var min egen pappa som stod där och försökte tala förstånd med mig (vilket inte är första gången jag hyser dessa känslor för farbror R, måste jag erkänna).

Sen så kallade jag på försäljaren och pekade på mitt val. ”Den där. Den ska jag ha”, sa jag.

Vad det blev? Denna lilla grej. Som bara är så läcker. Den passar mig helt och hållet. En pekmobil som är designad främst för ungdomar. Det är ju bara SÅ typiskt för mig att falla som en fura för något sånt här, i och med att jag aldrig riktigt lyckas växa upp. Man kan chatta och blogga och twittra med den, fotografera och lyssna på musik. Dessutom är den söt.

Jag är käääääääääär!!!

Och farbror R, han tycker nog jag är tämligen ett hundra procent från vettet 😉

10 svar to “Ett hundra procent tokförälskad”

  1. Brysselkakan onsdag, 18 november , 2009 den 9:52 f m #

    Hihi! Jag tycker du låter hundra procent helklok! Skit i farbror R, han kan kanske allt om att köpa växter billigt och så, men han vet ju inte allt om dina mobiltelefon behov!!! Och om 2-3 år vill du ändå ha en annan så älska denna så längre den håller och din kärlek består!
    Den var sååå söt!

  2. annieverse onsdag, 18 november , 2009 den 11:13 f m #

    Brysselkakan: haha, det enda skälet till att farbror R och jag väl fortfarande är ”on speaking terms” är nog att den här faktiskt inte var sä särskilt mycket dyrare än den som han rekommenderade 😉

  3. allatalarsvenska onsdag, 18 november , 2009 den 11:15 f m #

    Den var fin! Jag kan tänka mig att dina koreanska referensramar krockar rejält med hans indiska i det här fallet. 🙂

  4. annieverse onsdag, 18 november , 2009 den 11:46 f m #

    allatalarsvenska: hihi, ja här snackar vi tung kulturkrock 😉

  5. Selma onsdag, 18 november , 2009 den 5:06 e m #

    Klart man ska ha en söt mobiltelefon med lulllull. Apselutt!

  6. kusin Annika onsdag, 18 november , 2009 den 6:15 e m #

    Klart du ska ha en cool mobil! Det är bara du som vet vad du trivs med!

  7. annieverse torsdag, 19 november , 2009 den 3:54 f m #

    Selma: tack för det =)

    kusin Annika: jo, jag tycker man ska ha en mobil som gör en lite glad 🙂

  8. Lotta torsdag, 19 november , 2009 den 8:35 f m #

    I fall som dessa betyder utseende ALLT!! Jag faller också handlöst för gulliga, rosa och lull-lulliga mobiler. 😉 Och tänk så lycklig man blir varje gång man tar fram den och tittar på den! Så hemskt det skulle vara att hala fram en fyrkantig, tråkig och intetsägande mobil :-/

  9. annieverse torsdag, 19 november , 2009 den 11:23 f m #

    Lotta: åh, en själsfrände, vad kul =)
    Och visst är det härligt med lull-lulliga attiraljer som piggar upp vardagen?

  10. Haydee fredag, 20 november , 2009 den 7:07 e m #

    Jag måste ju som finländare hålla med om Farbror R om att Nokia är det bästa som finns…. men din nya är rätt fin den också.. 😉

    Trevlig helg!! 🙂

Kommentera

