Fler rörliga – och röriga – bilder

12 Okt

Nu är jag på gång igen med en videosnutt av ytterst dålig kvalitet. Ja förlåt så mycket, men det är ju så himla kul att filma!

Även den här gången visas stadsmiljö i mitt närområde, på väg från hemmet till gymet. Fastdet är  lite mer folk den här gången. Kvinnor i saris, kvinnor i burqa, skolbarn i skoluniform, gubbar som hänger omkring, limejuice-försäljning, cyklister, närgångna rickshaws. Lite allmänt och blandat, som det ser ut här på gatorna en helt vanlig dag.

http://www.youtube.com/watch?v=C_q8uEObVHs

8 svar to “Fler rörliga – och röriga – bilder”

  1. allatalarsvenska måndag, 12 oktober , 2009 den 8:45 f m #

    Hm, det ser ut att finnas trottoarer, men ändå går folk mitt i gatan??

  2. annieverse måndag, 12 oktober , 2009 den 12:24 e m #

    allatalarsvenska: alltså, det beror på att trottoarerna ibland är hela och ibland inte, och att det ibland står fordon eller kossor eller något på trottoarerna, eller att det ligger en stor hög sopor där….jag har faktiskt också börjat gå mitt i gatan, det är mer praktiskt 😉

  3. Monica måndag, 12 oktober , 2009 den 3:12 e m #

    Men mitt i gatan går vi ju i Lund också… Det fungerar! ;)-Psst se upp för bussar, utryckningsfordon och cyklister… ibland stannar de inte! AJ!:)

  4. Elisabeth tisdag, 13 oktober , 2009 den 4:53 e m #

    Tutandet är oslagbart. 😉 Bryr sig folk verkligen om det förresten? Eller är det lite så att man SKA tuta, ”baraföratt”?

  5. Lotta tisdag, 13 oktober , 2009 den 8:50 e m #

    Jätteintressant! Jag skulle vilja sitta på ett café här och bara titta på alla människor och allt som händer! En vän till mig som var i Indien sa dock att caféerna fanns på innergårdarna för att komma undan trafik och dylikt, och då skulle jag ju förstås inte se så mycket :-/

  6. annieverse fredag, 16 oktober , 2009 den 3:58 f m #

    Monica: se där, vilka likheter det finns mellan Mumbai och Lund, haha!

    Elisabeth: alltså, det är en kombination. Jag har ännu inte lyckats klura ut VILKA tutningar som signalerar något och VILKA som är ”baraföratt”…

    Lotta: det stämmer att caféerna oftast ligger lite ”skyddade”, men de flesta har en liten gård/trädgård ut mot gatan där man kan sitta och kolla. Precis som du säger kan man sitta där hela dagen och fascineras, det blir aldrig tråkigt…

    • Monica fredag, 16 oktober , 2009 den 5:20 e m #

      Ja visst finns det likheter! 😉 Haha! Men vid ”wreckless walking” tror jag likheterna tar slutt 🙂

  7. Brigitta lördag, 14 november , 2009 den 6:18 e m #

    Verkligen spännande! Bara att se på kläderna t ex!

Kommentera

