High Tea och kräftskiva på en och samma dag

20 Sep

Det blev en tung, tung, TUNG fredag för Annieverse, ska ni veta. På eftermiddagen var jag (via en illuster expat-damklubb jag gått med i)  inbjuden till High Tea på det fashionabla hotellet Taj Land’s End. Jag är fortfarande inte riktigt säker på vad High Tea egentligen är, trots att jag frågat ett antal brittiska damer om saken (den häringa damklubben verkar till stor del bestå av just brittiska damer). De svävar lite på målet, men det verkar åtminstone tämligen klart att High Tea är något man kan hänge sig åt mitt på dagen, och att det (förutom te) inbebriper både läckra mackor och bakverk i den sötare branschen.

En skojig bekantskap denna eftermiddagen var min ”bordsdam”, hustrun till den tyska konsuln i stan. Hon hade bott i Sverige flera år och var riktigt bra på svenska. ”Jag har varit lyxhustru i Stockholm i flera år, hahaha!”. Pigg dam med skinn på nästan och ett välutvecklat sinne för humor.

High_Tea_Taj1

Annieverse redo att hugga in.

High_Tea_Taj3

Najsa småmackor. Dessutom fanns det ett oherrans massa bakverk.

Väl hemkommen från detta spektakel var det bara att kasta sig i duschen, åla sig in i lilla Odd Molly-partyblåsan samt träskosandalerna med platåklack (från Toffelboden i Malmö, jodå!!)  och slänga sig in i bilen för att åka iväg på kräftskiva. Jodå, ni läste rätt. Kräftskiva i Mumbai!!! Snacka om osannolikt, men det här är något som Svenska Handelskammaren i Indien har gjort sig möda att pyssla ihop för andra året i rad. Självklart inleddes festligheterna med Bollywooddans (vad annars?!?!) Och när det väl var dags att gå till bords…ja, fråga mig inte hur det hade gått till, men arrangörerna hade trollat fram både kräftor och Absolut och västerbottenost. Among other nice things

Det var en kul blandning av folk som snapsade och hade sig – själv hade jag två förtjusande bordsherrar varav den ene var dansk och den andre från Bangladesh.(Bangladeshkillen var förresten en jäkel på att svepa Absolut)  Sen var det allt från glada 25-åringar som flyttat till Indien på vinst och förlust till rekorderliga husmödrar från Mellansverige som hängt på sina makar hit. Riktigt trevlig mix!

Crayfishparty1

Bollywood boogie med svenska förtecken…

Crayfishparty4

Skön mix på partyfolket….

Crayfishparty3

MUMS!!!

Crayfishparty5

Lite mer indisk dans i kräftans vänkrets…

 

10 svar to “High Tea och kräftskiva på en och samma dag”

  1. Wanda söndag, 20 september , 2009 den 2:08 e m #

    Låter som att du har haft det v ä l d i g t jobbigt och trist. 😉
    Hehe.

    /W

  2. annieverse söndag, 20 september , 2009 den 2:46 e m #

    Wanda: du ANAR inte vad jag genomlider 😉

  3. anne söndag, 20 september , 2009 den 3:26 e m #

    Vilken ”Social butterfly” du är! 🙂

  4. Elisabeth söndag, 20 september , 2009 den 4:44 e m #

    Ojoj, det kan inte varit lätt det där. 😉 High Tea låter lite suspekt på något sätt – som att de lagt i några mystiska blad från en mystisk indisk växt, eller något liknande. ;D

  5. Cicci söndag, 20 september , 2009 den 4:46 e m #

    Njut bara!

  6. allatalarsvenska måndag, 21 september , 2009 den 9:23 f m #

    High Tea låter som om en tillställning man bär hatt till. Jag tänker mig något coiffe-aktigt med fjädrar. Kanske något sånthär: http://svt.se/content/1/c8/01/65/08/85/madde_kungen3_370.jpg

    😀

  7. frunatmaken måndag, 21 september , 2009 den 2:52 e m #

    Det lät som två livade tillställningar.

  8. Lotta onsdag, 23 september , 2009 den 4:37 e m #

    Hej!
    Vilken fin blogg du har! Och vilka äventyr! Spännande att läsa om hur livet utanför landsgränsen kan te sig! Var i Tyskland bor du?
    Hälsningar Lotta

  9. annieverse onsdag, 23 september , 2009 den 4:43 e m #

    anne: haha! Ja, det får väl vara min titel just den här helgen….annars brukar jag nog inte fladdra omkring så hejvilt…

    Elisabeth: nu fick jag en helt nu vinkling på high tea, hihi….nästan lite farlig…

    Cicci: det blir nog mer fniss än njutning…eller kanske en lagom blandning…

    allatalarsvenska: *ASG*

    frunatmaken: jorå sörrö!

    Lotta: vad kul att du hittat hit och gillar min blogg 🙂
    Jag bodde i Düsseldorf 2 år, fram till juni i år, nu bor vi i Mumbai…

  10. Bim HD lördag, 3 oktober , 2009 den 7:08 f m #

    Hm, nog för att man är en kräfta. Men, jag hade mer än gärna varit med där, suck… och på en hel del annat… Och ödlor gillar vi, Salle salamander som är med mig överallt är väl nog med bevis? 😛
    Må så grankott…
    ngn som känner mer än… ja, vad? för ett miljöbyte :/

Kommentera

