Jo jag kom att tänka på att…

16 Sep

…nog är det lite lustigt att jag under mina veckor i Indien inte har sett en enda av de däringa ”indiska spikmattorna” som saluförs så hejdlöst därhemma. Inte på något varuhus, inte i någon sportaffär, inte i något apotek, inte i några braskande reklamannonser…..

Namaste! Do you have what we in Sweden call the indisk spikmatta?

7 svar to “Jo jag kom att tänka på att…”

  1. Monica onsdag, 16 september , 2009 den 6:07 f m #

    Menar du att snubben som lanserat eländet lurat oss??? fört oss bakom ljuset???🙂

  2. Selma onsdag, 16 september , 2009 den 9:34 f m #

    Märkligt! Eller förresten det är väl inte så konstigt. De har ju skickat hit allihopa.

  3. Brysselkakan onsdag, 16 september , 2009 den 10:56 f m #

    Och jag har inte sett dem i Bryssel heller! Men i Indien kanske alla redan har en🙂
    Eller så är det bara vi svenskar som gillar att plåga oss??? Jag tänker i alla fall fortsätta att ”spika mig” då jag känner det gör att min spännda rygg och nacke ger med sig!

  4. allatalarsvenska onsdag, 16 september , 2009 den 11:21 f m #

    De kanske är mer ”hardcore” och använder riktiga spikar? Mattor med plastpluppar är för mesar!😉

  5. h onsdag, 16 september , 2009 den 2:31 e m #

    Indisk yoga-kultur är mer spridd i Sverige än i Indien. I Indien vill de se ut som västerlänningar, äta hamburgare, dricka läsk och kaffe😉 Ja, jag generaliserar, men gräset är alltid grönare på andra sidan??

  6. Elisabeth onsdag, 16 september , 2009 den 4:30 e m #

    Haha. Berätta inte det för spikmattans vänner i Sverige bara.😀

  7. anne onsdag, 16 september , 2009 den 5:39 e m #

    Son Swedish massage eller French manicure…

Kommentera

