Vad jag såg igår…

27 Aug

Traffic_police

….här är polisen som mitt i gatan står (vad han nu kan uträtta där, de flesta verkar ändå göra som de vill)

Goat

…en fridfullt idisslande get (kanske han tillhörde rickshaw-föraren?)

Headload

….och nån som bar något.

Dessutom såg jag två kvinnor som satt i rännstenen och tvättade kläder i vattnet som flöt där. Det kan ha varit regnvatten. I bästa fall.

5 svar to “Vad jag såg igår…”

  1. Monica torsdag, 27 augusti , 2009 den 7:20 f m #

    Jag gillade geten bäst! Kan tänka mig vad som hänt om en get befanns traska om kring på stadens gator och torg här hemma!? 🙂

  2. Wanda torsdag, 27 augusti , 2009 den 3:53 e m #

    Vilka skillnader det finns runt om i världen…

  3. Brysselkakan torsdag, 27 augusti , 2009 den 4:05 e m #

    Ja, världen är underbar! Fast det vi skrattar åt är andras vardag och kanske inte fullt så kul, som att tex tvätta sina kläder i smutsigt vatten…
    Vad mycket spännande du får se och uppleva ändå!

  4. Elisabeth torsdag, 27 augusti , 2009 den 4:20 e m #

    Getter på gatorna också… jag säger då det!

  5. annieverse söndag, 30 augusti , 2009 den 5:21 f m #

    Monica: haha, tänk dig lilla geten fridfullt spankulerandes omkring utanför Gleerups…

    Wanda: kan man lugnt säga!

    Brysselkakan: kan inte säga att jag skrattade åt klädtvätten…men geten kunde jag inte låta bli att dra på munnen åt!

    Elisabeth: jodå!

Lämna en kommentar