I knew it!

5 Aug

Men det var väl det jag anade! Nu har i och för sig den indiska tullen äntligen släppt vår container (maken misstänker att det tog extra lång tid emedan han, i kraft av sin rekorderliga svenskhet, vägrade betala något extra för ”snabb hantering”). Men flyttfirman hinner inte böka in och packa upp allt i lägenheten innan dottern och jag anländer. Vilket jag har full förståelse för. Så det får bli några hotellnätter för oss, courtesy of hubby’s company. Jamen det blir nog bra. Bara sängarna är sköna och frukosten är hyfsad så ska jag nog visa mig från en tämligen solig sida.

Maken TROR dock att lägenheten är klar och uppackad måndag kväll. Tja, om det gör honom lycklig får han väl tro det.

11 svar to “I knew it!”

  1. Monica onsdag, 5 augusti , 2009 den 8:31 e m #

    Vilken tull! Hmmm… Jag hade nog blivit sur vilket lett till ytterligare förseningar. Din makes aproach verkar vara mer genererande… även om han kanske har en lite väl stor tilltro till somt…:o)
    Men en week-end på ett bättre hotel kan väl vara nice…

  2. annieverse onsdag, 5 augusti , 2009 den 8:51 e m #

    Monica: ja, nu vet jag ju inte om tullen verkligen agerar så, eller om det är makens spekulationer (efter ett antal månaders erfarenhet av diverse ”transaktioner” i landet i fråga). Hursomhelst, det är som det är, och vi ska nog överleva det med 😉

    • Monica torsdag, 6 augusti , 2009 den 7:06 f m #

      Aha på det lilla viset… Jaja, som du säger, det löser sig på en eller annan ”måde”.:o)

  3. Mie onsdag, 5 augusti , 2009 den 9:08 e m #

    Några hotellnätter överlever ni säkert o så ska jag hoppas i kapp med din make att allt är fixat på måndag:)

  4. Tanten torsdag, 6 augusti , 2009 den 3:44 f m #

    Det mesta tar lite mer tid än man vill tro är min erfarenhet. Min lilla flytt i Sverige har inte alls landat än…

  5. allatalarsvenska torsdag, 6 augusti , 2009 den 7:22 f m #

    När jag bodde i Frankrike lärde jag mig att alltid ha en plan A, plan B, plan C och plan D när något viktigt skulle hända. Plan D var ”Improvisera”. Det behövdes för det var alltid något som inte gick som man trodde; strejk, ändrade busslinjer, myndighetsperson med dålig dag, löv på spåren, arga bönder som hällt ut koskit etc etc.

    Du får rapportera hur det är i Indien sen, om det ens är lönt att planera eller om det är lika bra att gå på plan D direkt. 🙂

  6. annieverse torsdag, 6 augusti , 2009 den 7:56 f m #

    Mie: ja, det kunde vara sämre än några hotellnätter 😉

    Tanten: visst är det så. Vare sig man är i Sverige, i Indien eller någon annanstans…

    allatalarsvenska: det ska bli mycket intressant att se om man ska gå direkt på plan D i Indien 🙂

  7. anne torsdag, 6 augusti , 2009 den 10:25 f m #

    Och kanske vill du ha luftkonditionering, eller does that go without saying? 😉

  8. Brysselkakan lördag, 8 augusti , 2009 den 6:44 f m #

    Hoppas ni anlänt till Indien och att allt är bra! Och att era saker kommer på plats så fort som möjligt!

    Lycka till!

  9. Wanda lördag, 8 augusti , 2009 den 8:59 f m #

    Håller tummar och tår för att det löser tills på måndag. Hotellfrukostar (om de är bra) är inte att förrakta och du slipper diska! 😉

    /W

  10. annieverse söndag, 9 augusti , 2009 den 4:57 f m #

    anne: luftkonditioneringen fungerar finfint 🙂

    Brysselkakan: allt är bra so far 🙂

    Wanda: det löser sig NÄSTAN på måndag, har jag förstått. 😉

Kommentera

