Den var bra

2 Aug

Igår kväll kollade dottern och jag på Snuten i Hollywood på teve. Första gången för henne, säkert tredje eller fjärde gången för mig. Ett kärt återseende! Eddie Murphy är ju bara så härligt galen här! Men var tvåan och trean lika roliga? Jag tror jag har sett dem, i alla fall tvåan, men jag minns inte riktigt. Uppföljare blir ju sällan sådär jättelyckade. Och det lär visst finnas en fyra också….

Och jag hade ju nästan glömt vad Judge Reinhold (Billy, t.h. på bilden) var söööt i sin långbenta valpighet 🙂

Beverly-Hills-Cop

8 svar to “Den var bra”

  1. Tanten söndag, 2 augusti , 2009 den 5:39 e m #

    Den var faktiskt väldigt kul när den kom. En del filmer kan åldras med det behaget att de fortsätter att vara som det var men så finns det en del som liksom helt tappar glansen. Kanske skulle man ta och se om den.

  2. Monica söndag, 2 augusti , 2009 den 8:19 e m #

    Billy var så söt, så sant

  3. Gunilla måndag, 3 augusti , 2009 den 8:31 e m #

    ”tvåorna” brukar vara rätt kassa- men blir det en trea, så har de ryckt upp sig, tycker jag.
    Eller.. har ni andra erfarenheter?

  4. Brigitta tisdag, 4 augusti , 2009 den 10:44 f m #

    Jo, den var bra. Jag valde att inte se den denna gången, har säkert sett den 3-4 gånger. Det man minns är ju polisen som är mycket vek i början men sedan lär sig trixen från Eddie….och så han den där killen med kul accent på konstgalleriet, som vill servera martini med en lemo-twaaissst 🙂
    Jag vek mig dubbel över honom.
    Men i 2:an så är han någon sorts wedding planner istället men kör ungefär samman skämt och det blir liksom inte bra. Nej 2:an är INTE bra.
    Lite annat 80-tals nostalgi, för er som gillade ”Brideshead revisited” när den gick, så rekommenderar jag att se den nya filmen. Helt andra skådespelare, jo, men den är såå bra, om man har lite romantisk läggning som vissa av oss har 😉

  5. annieverse tisdag, 4 augusti , 2009 den 11:20 f m #

    Tanten: måste säga att jag tycker denna film har åldrats med behag 🙂

    Monica: visst var han?!?!

    Gunilla: ah, ska kanske gå direkt på trean då…

    Birgitta: ja, han på konstgalleriet är bara så underbar!!! Men jag fick för mig att han serverade espresson med lemo-twaaiisst? (ännu konstigare…)

  6. kusin Annika tisdag, 4 augusti , 2009 den 4:48 e m #

    1:an såg jag på bio ihop med ”Onkel Jonas”, vi gick alltid på bio när jag var hos Mormor på sportlovet.
    Denna gång var Jonas SÅÅ nervös att vakterna skulle komma på att jag inte fyllde 15 förrän någon dag senare.. Det var ju 15-årsgräns pga av strip-tease besök, inte pga av våld… Sex är ju MYCKET farligt i USA, men inte vapen…

  7. kusin Annika tisdag, 4 augusti , 2009 den 4:49 e m #

    Kommer nu ihåg att det var ju 18-års gräns i USA pga ovan nämna anledning, den svenska gränsen var nog en våldsgräns…

  8. annieverse onsdag, 5 augusti , 2009 den 7:59 e m #

    Kusin Annika: jag tror att ”onkel Jonas” njöt väldigt mycket av samvaron med den yngre delen av släkten 🙂
    Haha, kan tänka mig hans nervositet…tur att det gick vägen 😉

Kommentera

