Ändlös himmel och små gula stugor

18 Jul

Finally – what you’ve all been waiting for: The Lithaunia Country Compilation!

På något sätt påminner mig den litauiska landsbygden om delar av Norrland. Mil efter mil efter mil av vägar där man knappt ser något tecken på mänskligt liv, bara ändlös himmel och vacker natur.  Mycket rogivande! Vi hade dessutom turen att kuska runt en dag då det växlade hur många gånger som helst mellan ljuvt solsken och häftiga åskskurar.  Vad är väl vackrare än en rejäl åskhimmel?!?

Koloni- och sommarstugor finns det gott om i Litauen. De klassiska färgerna är gult med brunröda knutar. Alla dessa småstugor omgärdas av pedantiskt skötta täppor med blomster i alla upptänkliga färger. Mysigt!

Själv funderar jag på att lägga ett bud på kåken som ni ser på sista bilden. Eller rättare sagt hallucinerar jag om det.

[rockyou id=140716369&w=426&h=320]

8 svar to “Ändlös himmel och små gula stugor”

  1. Monica söndag, 19 juli , 2009 den 10:08 f m #

    Visst är borgen fantastisk!? Fortfarande gott om militärer/vakter där?
    Jojo det huset kan vi nog bli två om! Kanske lite långt bort för att ha attraktionsvärde för week-end fester/besök… Men som sommarbostad. OH YES! Vi får helt enkelt slåss om saken!:)

  2. Haydee söndag, 19 juli , 2009 den 2:16 e m #

    Härliga bilder!!

  3. allatalarsvenska måndag, 20 juli , 2009 den 8:03 f m #

    Wow vilka coola moln du har fångat! Inte så kul att knata runt och turista i spöregn men bilderna blir onekligen intressantare än i stekande solsken.

  4. Fru Bangkok tisdag, 21 juli , 2009 den 5:52 f m #

    intressant att du bott i korea och nu i tyskland, två helt olika världar och kulturer!

    själv bor jag i bangkok som fotograf, trivs mycket bra men visst blir man smått skogstokig ibland… ja, du förstår säkert vad jag menar…

    kram

  5. Gunilla torsdag, 23 juli , 2009 den 5:20 f m #

    *flinar åt drömmen om ”slottet” och pekar på alla fönster*
    Har du tänkt på vilka golvytor du får städa och hur många fönster du får putsa om du flyttar in där?
    För köper du det, har du inte råd med maid längre ;o)
    Nä, ta lilla kolonistugan istället! Mindre krav på arbete där…

  6. annieverse fredag, 24 juli , 2009 den 7:45 f m #

    Monica: inga vakter alls såg vi, faktiskt!

    Haydee: tack 🙂

    allatalarsvenska: jag tycker faktiskt jag hade jättetur med vädret! Emellanåt sken ju solen också så jag slapp huttra…

    Gunilla: lägg märke till att jag skrev att jag HALLUCINERAR om köp! Ärligt talat tror jag att jag – av praktiska skäl – föredrar lilla huset här i Skåne 😉

  7. Brigitta söndag, 26 juli , 2009 den 10:12 f m #

    Ja, Takai och borgen är något man minns. Och den där spännande känslan av att föras tillbaka i tiden …liksom 🙂

  8. annieverse lördag, 1 augusti , 2009 den 10:41 f m #

    Fru Bangkok: ja, snacka om kulturkrockar!! Och nu blir det Indien…det är ju inte ens likt Korea, haha!
    Spännande att jobba som fotograf i Bangkok! Och jag vet precis vad du menar med skogstokig 😉

Kommentera

