Dagens från dottern

29 Jun

Joförstårni, i morse kläckte Den Lilla ur sig följande: ”jag blir verkligen trött på dig rätt ofta mamma, men du ska veta att jag tycker om dig ändå”.

Hrmmmm. Jahaja.

Emellanåt har det – sedan februari, då barnets fader drog till Indien – känts lite småsurt att vara den alltsomoftast gnatiga och tjatiga och krävande föräldern. Den som alltid yrar om tandborstning och läxläsning och om att man lägger sina smutskläder i tvättkorgen själv, bäddar sin säng, ställer in tallriken i diskmaskinen och andra hemskheter. Medan den andra föräldern, i kraft av sin frånvaro, allt mer framstår i ett glorifierat ljus.

Jaja. Det där lär väl räta ut sig när vi två också drar till Indien i augusti.

8 svar to “Dagens från dottern”

  1. Wanda måndag, 29 juni , 2009 den 1:30 e m #

    Vad söt hon är!🙂

  2. Monica måndag, 29 juni , 2009 den 6:54 e m #

    Ärlig och härlig!

  3. Gunilla måndag, 29 juni , 2009 den 7:56 e m #

    *fnissar* Hon sa illa fall att hon gillade dig ÄNDÅ!!!
    Om nåt år är det risk för ”Hatar dig!!” En rätt normal tonårsrevolt.. ;o)

  4. anne måndag, 29 juni , 2009 den 8:38 e m #

    Alla gånger att ni får styr på det då! Dessutom har hon ju överseende med dig ändå. It must mean love..

  5. Lena måndag, 29 juni , 2009 den 10:53 e m #

    Ja, visst känner man sig tjatig som mamma, då är det skönt att höra att man är omtyckt i alla fall… På onsdag reser min 9-åring med sin storasyster till Göteborg för att hälsa på sin farmor och gå på Liseberg, någon vecka senare skall hon på semester med min syster, där hon har en jämnårig kusin. Vem skall man tjata på då? (jag har för länge sedan insett att det inte är lönt att tjata på barnets far, det har rakt motsatt effekt).

  6. annieverse tisdag, 30 juni , 2009 den 8:08 f m #

    Wanda: ja, det är faktiskt rätt så sött, hihi!

    Monica: jo, man får vara glad för ärligheten, en bra egenskap😉

    Gunilla: jodå, jag vet vad som väntar…och vissa prepubertala ”känningar” har vi redan haft här, hrmmm…

    anne: ja, eftersom barnets far är ungefär av samma tjatiga sort som jag lär det lösa sig🙂

    Lena: hahaha, tjat har samma effekt på mitt barns far som på din! I förra veckan var jag dessutom helt ensam, dottern var på ridläger och maken på konferens, det blev jättekonstigt med inget tjatobjekt😉
    Wow, Liseberg! Nu blir jag lite avundsjuk😉

  7. Brigitta torsdag, 2 juli , 2009 den 12:27 e m #

    Vänta bara….tonåren ligger fortfarande framför er 🙂 ……14 lär vara värst säger en annan väninna som just nu har sin andra tonårstjej…

    Å andra sidan så har väl pappan en del att hämta in ganska snart ?🙂 hans tur helt enkelt!

  8. annieverse torsdag, 2 juli , 2009 den 9:33 e m #

    Birgitta: jodå, jag har hört liknande om tonårsåldern…och nu har vi förpuberteten som en förtjusande inledning här…

Kommentera

