Och jag som trodde att det inte kunde bli värre…

8 Jun

Jaha. Nu visar det sig att det saknas ytterligare dokument till vår visumansökan. Något som varken relocationföretaget eller vi visste om. Med andra ord kan vi bara glömma att åka hem nästa måndag. När vi kan åka hem till Sverige överhuvudtaget – det vet ingen.  Kanske jag ska ställa in mig på att tillbringa sommaren i ett hotellrum i Düsseldorf. I väntan på att äntligen få klarhet om vilka dokument som ska fram, och sen dessutom lyckas få fram dem. På måndag kommer ju flyttfirman och börjar packa ihop bohaget. På tisdag har vi ingen bostad längre.

Vad jag helst vill är att stänga ner hela den här sketna visumprocessen, be dem att skicka tillbaka våra pass fort som f-n och sen ansöka på nytt när vi är på plats i Sverige.

Men det finns ett men. Vi är ju inte skrivna i Sverige. Och i visumansökan måste man bifoga dokument som visar att man är skriven där man är skriven. När vi väl avregistrerar oss här i Düsseldorf är vi inte skrivna någonstans, vad jag förstår.

Jag är så trött på hela den här skiten nu. Jag är trött på att gå omkring i ständig katastrofberedskap, för det är precis vad jag har gjort ända sedan min handväska blev stulen. Den händelsen blev inledningen på en oändlig mängd trassel som aldrig verkar ta slut, det kommer hela tiden nya komplikationer, stressnivån bara ökar och ökar.

Beam me up och ta mig härifrån, nån!!

7 svar to “Och jag som trodde att det inte kunde bli värre…”

  1. Haydee måndag, 8 juni , 2009 den 4:48 e m #

    Åh nej?! Men går det inte att skriva in er i Sverige på något sätt? Och åka dit med bil eller på något annat sätt som inte kräver pass?

  2. annieverse måndag, 8 juni , 2009 den 5:21 e m #

    Det är tveksamt om vi kan skriva in oss, det blir man oftast där man har sin familj, och vi har ju vår make/pappa i….Indien!!!

    Möjligtvis skulle det kunna gå om jag hänvisar till mitt svenskregistrerade företag. Men fan vet.

  3. Elisabeth måndag, 8 juni , 2009 den 5:29 e m #

    Usch vilken otur ni har hela tiden! Det kan väl i alla fall vara värt ett försök att skriva er i Sverige (nu vet jag förvisso inte hur krångligt det är att få svar på frågor från svenska folkbokföringen, det kanske tar en månad eller så…).

  4. Tanten måndag, 8 juni , 2009 den 8:07 e m #

    Nämen fy vad det går ont för er nu. Sicken massa tjafs och tjorv.

  5. Ia måndag, 8 juni , 2009 den 8:25 e m #

    Så frustrerande. *lider med dig* Vi ska ju på husvagnssemester till Skåne ju… Österlen. Bara över en liten helg, men ändå.

  6. allatalarsvenska måndag, 8 juni , 2009 den 9:16 e m #

    Aaaaaaaaagh!! Fy för massa strul, särskilt när man tror man gjort allt rätt. Uuuuh vad jag tycker synd om er.

  7. brownie måndag, 8 juni , 2009 den 9:18 e m #

    Men va fan, håller tummarna att det fixar sig pronto!

Kommentera

