Aaaaarrrrghhhh!

5 Jun

Igår satt jag och fyllde i visumansökningarna till Indien. Det ska komma en UPS-människa nu under förmiddagen och hämta upp dem.

Och när jag fyllde i dessa papper slogs jag av en tanke.  Att våra pass ska bifogas ansökan. Och. Att det kan ta 8-12 dagar innan visumen är klara. Och. Att vi ska flyga hem till Sverige den 15:e. Och.  Att det inte är säkert att passen kommit till dess.

Aaaaarrrrghhhh.

I och för sig är det ingen katastrof. Maken bilar ju hem till Sverige den 17:e eller 18:e, när flyttfirman har skeppat iväg allt och diverse formaliteter är avklarade. Men dottern lär bli ledsen, för hon skulle egentligen gått på ridlektioner tisdag till fredag. Och själv känner jag mig tjurig som en liten unge, för jag har ju TOTALT STÄLLT IN MIG PÅ att vara hemma på kvällen den 15:e. Det har varit DEN dagen som gäller. Hur fjantigt det än är, så ÄR det så.

Ska försöka få tag på relocationföretaget per telefon och se om det kan vara möjligt att få passen i tid. Enligt maken brukar de vara bra på att trixa och fixa med sånt. Hoppashoppas.

I övrigt är väl allt bra. Igår bakade jag chokladsnittar jag ska ha med till internationella festen i morgon. Och slängde en del skräp.  Skickade iväg två jobbuppdrag och var hos käftis. Förutom att oroa mig för passen ska jag idag, om vädret tillåter, gå en långpromenad med en kompis och sedan dyka upp för kvartssamtal på skolan. Kanske handla lite mat. Kyl och frys är rätt så utrensade, men lite mer än vad som är kvar är behövs för att fylla våra magar.

11 svar to “Aaaaarrrrghhhh!”

  1. Jenny fredag, 5 juni , 2009 den 8:01 f m #

    …men men men skall det inte räcka med en fotoleg när man rör sig inom schengen svängen s a s? Kan inte ni komma in i kära Svedala på körkorts/ID korts meriter..? Jag är välmedveten om att jag missat ngt viktigt som gör detta omöjligt- eftersom jag är lätt ointresserad av ämnet- men det känns som ngt jag kan ha snappat upp på Ring P1 eller liknande fora. Så kan väl L ta med era pass hem i bilen.

  2. annieverse fredag, 5 juni , 2009 den 8:13 f m #

    Jenny: Om jag hade ett europeiskt id-kort hade det gått. Men som svensk måste jag ansöka om det i Sverige. Och körkort har jag inget, det låg i handväskan som blev stulen, och något nytt har ännu inte blivit klart. Med andra ord är vi beroende av passen. Aaaarrrghhhh, som sagt!

  3. Jenny fredag, 5 juni , 2009 den 8:30 f m #

    ja det är klart att det varit för enkelt på mitt vis..visste inte ens att det fanns ngt som hette EU leg, på vilket sätt skiljer det sig från ett vanligt ID kort..suck..

  4. Haydee fredag, 5 juni , 2009 den 8:33 f m #

    Nu tycker jag att det borde räcka med motgångar för er… Hoppas att det löser sig i tid!

    Trevlig promenad för dig och kompisen! 🙂

  5. Elisabeth fredag, 5 juni , 2009 den 8:49 f m #

    Inte alls fjantigt, eller i vilket fall som helst förstår jag din reaktion fullt ut. Hoppas att det går att ordna till det så att ni vet att ni kan åka den 15:e!

  6. anne fredag, 5 juni , 2009 den 12:55 e m #

    Först fick jag bara ont i magen av att läsa ditt inlägg (inte gallan heller!), men så kan jag inte låta bli att skratta (min vanliga respons på det mesta). Har inte du fått mer än din beskärda del av elände nu!?!?! Det är ju helt makalöst allt du råkat ut för!!! Hoppas nu att livet/tillvaron/karma på något vis kompenserar dig för allt skit, även om det inte riktigt fungerar på så vis.

    På folket på relocation unit, de kan säkert pressa eller muta sig till snabb handläggning!

  7. h fredag, 5 juni , 2009 den 2:31 e m #

    Bra övning inför Indien… Ingenting är som hemma, allt tar tid.
    Hoppas ni får lägenheten 🙂
    Även om allt är tungt nu, känn tacksamhet för att ni har varandra, tacksamhet skapar lycka. Jag känner med dig, känner din frustration, men det skapar bara ännu mer elände…
    Det kanske finns en orsak till varför ni inte ska hinna hem??? Det kanske leder till något bättre.
    Hoppas du får en behaglig sommar…

  8. anne lördag, 6 juni , 2009 den 6:54 e m #

    Jag har frågestund i min blogg nu, passa på att fråga vad du vill! 😉

  9. Brigitta lördag, 6 juni , 2009 den 7:12 e m #

    Som sagt…mycket mycket på g nu…….för er!
    UPS-människa 🙂 ja jag vet ju vad det är men för en sekund så fick jag en bild framför ögonen som mera påminner om Star Trek…Star Wars … osv.
    Vet du, de eländiga kanalerna här börjar nu över sommaren att sända tv serien V i repris. Serien från 80-talet som handlade om aliens som kom o ockuperade….Ibland tror man inte sina ögon/öron !
    Ja så firar vi lite 6 juni idag ju !
    kram B

  10. allatalarsvenska måndag, 8 juni , 2009 den 8:23 f m #

    Ojojoj! Hur långt ska passen åka? Om det är inom rimliga avstånd kanske ni kan få dem fortare genom att hämta dem personligen? Inte för att det precis låter som om ni behöver fler åtaganden och resor just nu då… 😀

  11. Wanda måndag, 8 juni , 2009 den 4:05 e m #

    Håller tummar och tår att allt får som smort! 🙂

    /Wanda

Kommentera

