Om ni undrar…

3 Jun

…så kan jag meddela att jag lever och har hälsan, och weekendtrippen till Luxemburg var uuuunderbar. Men det blir nog tunnsått här på Annieverse ett tag framöver, för My Real Life är rätt så hektiskt. Om en och en halv vecka drar vi till Sverige och innan dess ska jag hinna med att:  sortera ytterligare prylar som ska gå med flyttlasset till Indien och sånt som ska skickas till Sverige, tandläkarbesök för mig och för dottern, de sista vaccinationerna för oss båda, fylla i visumpapper inför Indien-flytten, ägna mig åt ytterligare pappersexercis inför flytten från Tyskland, vara med på avslutning i Svenska skolan, ordna en hejdå-lunch för väninnorna, handla en del ”torrfoder” som jag vill ha med till Indien, bevista ”International Fest” på dotterns skola, bevista själva skolavslutningen, fira min födelsedag…och…och….puh. Ja just det, did I mention att jag har en del jobbuppdrag mitt i alltihopa också?!?!

När jag tagit mig igenom detta (förhoppningsvis med livet i behåll) har jag som mål att piffa till er tillvaro genoma att publicera ett charmerande bildspel här på bloggen, på temat Luxemburg. Det kommer när det kommer.

Må gott så länge, alla!

P.S. Det verkar som om vi har en alldeles underbar lägenhet på G i Mumbai. Men viss av tidigare erfarenheter är osvuret bäst…. D.S.

10 svar to “Om ni undrar…”

  1. Elisabeth onsdag, 3 juni , 2009 den 9:57 e m #

    Det var inte dåligt mycket att hinna med! Nåväl, sedan blir det förhoppningsvis lite lugnare ett tag i alla fall.🙂

  2. Tanten onsdag, 3 juni , 2009 den 10:11 e m #

    Det verkar som det blir så ibland att det verkliga livet tar över helt och hållet.

  3. Haydee onsdag, 3 juni , 2009 den 10:21 e m #

    Jag håller tummarna för er med lägenheten!!!🙂
    och iofs med allt det andra också!

  4. Carina torsdag, 4 juni , 2009 den 4:46 f m #

    Alltid roligt att ha något att se framemot….packa på du i lugn gemak

  5. annieverse torsdag, 4 juni , 2009 den 6:47 f m #

    Elisabeth: jodå, sommaren lär bli väldigt lugn🙂

    Tanten: ja tänk!! Man har knappt tid för Ansiktsboken och för sin stackars pet i Pet Society, hujeda😉

    Haydee: tack🙂

    Carina: ja, för närvarande ser jag främst emot fram att få komma hem…

  6. allatalarsvenska torsdag, 4 juni , 2009 den 11:05 f m #

    Vilket schema! Jag har haft det för lugnt på sistone för jag stressar upp mig över att ha 3 aktiviteter inbokade under juni. Jämnt utspridda dessutom. I och för sig så innebär alla 3 en del resande, men egentligen är det ju ingen panik alls.🙂

    Hoppas det lyckas med lägenheten den här gången!

  7. Monica torsdag, 4 juni , 2009 den 2:34 e m #

    Ujuj du verkar verkligen behöva en semester, en välförtjänt sådan. Simma lugnt – om det går! Take care!

  8. Wanda torsdag, 4 juni , 2009 den 5:59 e m #

    Ja du är då inte sysslolös, ser jag.🙂
    Lycka till med allt!
    Ser fram emot bildspelen!

    Kram/
    Wanda

  9. anne torsdag, 4 juni , 2009 den 6:12 e m #

    Du har att pyssla med som det verkar!

    Ge gärna ett heads-up när du har klarat av allt på agendan så man vet att du är på g igen, blogglovin kan en del försvinna i.

    Lyckat ill med allt och grattis till rubbet också. Födelsedagen och ev ny lägenhet.

  10. Brigitta lördag, 6 juni , 2009 den 7:05 e m #

    Ja, du har verkligen minnst sagt Fullt Upp!!
    Hoppas ni får lite avkoppling under veckorna i Sverige. Sedan är nog mycket också de första veckorna på plats i India land…..

Kommentera

