Kräk och klibb

26 Maj

I morse vaknade dottern halv sju, rusade ut i badrummet och spydde som en katt. Sen dess har hon kräkts flera gånger, det borde inte finnas något mer i magen att kräkas upp nu. Inte så trevligt, men bättre än att kräkas på kvällen/natten då magen brukar vara full…i övrigt har hon ingen feber och mår bra, är dock lite lös i magen. Något nytt konstigt virus gissar jag. Hursomhelst får hon vara hemma från skolan. Jag har precis fått henne till att sätta sig med veckoläxan, halleluja! Hon inser ju själv att ju mer hon orkar göra idag desto mindre slipper hon resten av veckan.

Igår var det över 30 grader här och äckligt klibbigt kvavt. Idag mulnar det på, åska utlovas. Hoppas att det blir något av det. Enligt maken är regnperioden på G i Indien, det har börjat regna i södra delen av landet.

14 svar to “Kräk och klibb”

  1. Bim HD tisdag, 26 maj , 2009 den 12:02 e m #

    Urk, det lät kräkigt och klibbigt, ja… uff, inge kul – åk nu inte på det själv bara… 😉
    Må så grankott…

  2. Monica tisdag, 26 maj , 2009 den 12:29 e m #

    Önska dottern god bättring!

  3. Wanda tisdag, 26 maj , 2009 den 1:18 e m #

    Usch då…stackaren!
    Hoppas hon kryar på sig snart!

    /Wanda

  4. Brysselkakan tisdag, 26 maj , 2009 den 2:46 e m #

    Ta några vitpepperkorn (hela) och krossa lätt med tänderna, svälj. Superbra i förebyggande syfte mot magsjuka.
    Hoppas hon mår bättre nu.
    Det var ett väldigt åskväder över Bryssel i natt kan jag meddela!

  5. allatalarsvenska tisdag, 26 maj , 2009 den 2:48 e m #

    Uff då!

  6. annieverse tisdag, 26 maj , 2009 den 2:54 e m #

    Bim: usch ja, det lätt hänt att man åker på äckliga magvirus….urk…

    Monica: tack, det ska jag göra!

    Wanda: enda fördelen med magvirus är väl att det brukar gå rätt snabbt över…

    Brysselkakan: menar du att jag kan slippa bli smittad om jag tuggar vitpepparkorn? Ska genast hämta några att tugga på!!!

    allatalarsvenska: precis!!

    • Brysselkakan tisdag, 26 maj , 2009 den 3:21 e m #

      Slipper och slipper… Men jag har kört stenhårt med det och, peppar, peppar ta i trä, inte varit magsjuk på flera år! Sedan hjälper det säkert till om du använder handsprit efter toabesök.

  7. Elisabeth tisdag, 26 maj , 2009 den 3:14 e m #

    Å fy, stackars dottern! (Och stackars dig – jag flyr helst fältet om någon så mycket som piper som att de mår lite illa…)

  8. Tanten tisdag, 26 maj , 2009 den 7:49 e m #

    Stackars! Hoppas att hon kryar på sig.

  9. Cicci tisdag, 26 maj , 2009 den 8:12 e m #

    Idag har vi haft klibbväder som nu äntligen försvunnit i ett förlösande åskoväder.

    Sonen drabbas ofta av sådant och ofta när man har andra planer. Han drabbades dagen innan vi skulle gå på min pappas kalas. Det var dock 17 timmar mellan första och andra(sista) magupproret och 5 min efter den sista ville han ha mat för han var ju jättehungrig. Det gjorde ont i mig att neka honom kvällsmat men jag ville ju ha honom frisk till kalaset. Han blev frisk men åt mikroskopiskt några gånger. T o m godis och sötsaker avstod han ifrån!

    Min genomförkylda dotter hälsar till din att hon måste krya på sig så att de kan leka i sommar. Det är ju bara 3 veckor kvar till sommarlovet!

  10. Peter Harold onsdag, 27 maj , 2009 den 10:23 f m #

    Så om vi inte ser några postningar från dig under någon dag kan vi förmoda att detta virus var smittsamt. Tag 12 pepparkorn i preventivt syfte, kära du! 😉

  11. kusin Annika torsdag, 28 maj , 2009 den 6:26 e m #

    Jag har hört att det ska räcka att svälja några vitpepparkorn per dag, alltså ej bita på dem.. Har bara provat vid ett tillfälle och då blev jag inte sjuk..
    Hoppas F kryar på sig snabbt!

  12. Mie letar guldkanter fredag, 29 maj , 2009 den 12:04 e m #

    Regnperiod känns ju ganska lockande om det är kvavt o klibbigt…
    Hoppas dotterna kryat på sig och att du inte blev sjuk!
    Kram

  13. annieverse fredag, 29 maj , 2009 den 6:48 e m #

    Elisabeth: ja, det är inte så fräscht att vara i närheten av magsjuka individer, precis…

    Tanten: det verkar gå åt rätt håll, dock långsamt.

    Cicci: ja det där med att barn åker dit när det passar som sämst, det känner jag ju till…
    Stor kram från min dotter till din – hon längtar efter nästa plejdejt 🙂

    Peter: haha, nej än har jag inte åkt dit faktiskt…

    Mie: ja, jag tänker på samma sätt om regnet! Få se hur det där regnet är ”i verkligheten” 😉

Kommentera

