I’m such an airhead

14 Maj

Jag är f-n i mig en VANDRANDE KATASTROF nuförtiden. En YNKEDOM AV MISERABEL OTILLRÄKNELIGHET. Ett enda stort BEDRÖVLIGT HJÄRNHAVERI. For real. Med smör på.

Min senaste bravad är att jag låtit nyckeln till garaget sitta i låset på garagedörren sedan i måndags morse. Hur jag upptäckte detta? Jo, när jag kom hem rätt sent i går kväll stod garagedörrarna (två vanliga svängdörrar, alltså inte en sån som vippas uppåt)  PÅ VID GAVEL. Det gjorde de INTE när jag gav mig iväg på eftermiddagen,  så mycket vet jag. Och när eftertankens kranka blekhet drabbat mig med full kraft erinrade jag mig att senaste gången jag öppnade garagedörrarna var i måndags morse. Då körde jag ut bilen, stängde dörrarna med den piffiga fjärrkontrollen som ligger i bilen, och körde iväg utan att komma ihåg nycklarna. Tjohoooo vad BRILJANT! Sen måste det vara någon av grannungarna som sett nycklarna och busat till det lite. Eller någon annan som öppnat dem av någon anledning. Inte vet jag. Men det var i och för sig ett superbt sätt att uppmärksamma mig på att nycklarna satt i låset, det får jag ju erkänna.

Lyckligtvis går dessa nycklar bara till garaget, inte till själva huset. Och det finns inget sätt att ta sig in i huset från garaget.

Oh, nu känner jag verkligen att jag vill åka hem och dra täcket över mig där i skånska radhuset, och inte komma ut igen på ett par månader. Det har nog blivit för mycket för mig.

De närmaste veckorna får jag försöka skärpa till mig och ställa in mig på survival mode. Och på att dottern får mat i magen, läser läxorna, borstar tänderna och kommer i säng i tid. Det borde jag väl ändå klara av?!?

9 svar to “I’m such an airhead”

  1. SweFlo torsdag, 14 maj , 2009 den 2:27 e m #

    Lite läskigt hur lätt man kan glömma en sådan sak… Maken kommer ofta hem på kvällen och påpekar att min nyckelknippa sitte ri ytterdörren… Jag kommer oftast in i huset via garaget, och det öppnas endast med garageöppnaren, en sådan därr fjärrkontroll. Så jag är väl inte så bra på det här me dnycklar efter flera år med fjärrkontrollsbekvämlighet…

    Och vi ska inte ens gå in på hur många gånger jag gått ut genom vanliga dörren, och insett att nyckeln är kvar INNE och dörren är låst… Inte kul alls… 🙂

  2. annieverse torsdag, 14 maj , 2009 den 2:32 e m #

    SweFlo: på något sätt trösterikt att jag inte är den enda som klantar till det. Men med tanke på att jag precis fått mina nycklas stulna och låsen bytta borde jag förbanne mig kunna uppbringa lite mer eftertanke…

  3. Tanten torsdag, 14 maj , 2009 den 2:44 e m #

    Jag tror det blir så där när huvudet är för fullt med saker att tänka på. Jag vet att jag läst att man bara kan tänka på 8(?) saker samtidigt och den 9:e den glömmer man. Inte vet jag men för mig stämmer det. Blir det fullt så rinner det över.

  4. Haydee torsdag, 14 maj , 2009 den 4:04 e m #

    Sådant där går alltid i perioder. Och precis som Tanten här ovan skriver så händer det när huvudet är för fullt med saker att tänka på. Och det har du ju. Var inte för hård mot dig själv. När stressen underlättar, märker du nog att ditt vanliga jag är tillbaka igen. 🙂
    Ta hand om dig nu bara! 🙂

  5. Monica torsdag, 14 maj , 2009 den 5:48 e m #

    Ojasan! Sånt händer lätt. Speciellt om man som du haft och har mycket att tänka på. Själv glömmer jag inte nycklarna i låset. Jag låser in dem i lägenheten, speciellt gärna när mina föräldrar som har reserven är på andra sidan jordklotet, och måste som sagt kontakta låssmeden. Efter tredje gången på kort tid tittade han mycket konstigt på mig… Nu har jag tack och lov klarat mig länge. Kanske är det som det påtalats så att det går i vågor…
    Tänk vad bra att allt fanns kvar!

  6. Fransyskan fredag, 15 maj , 2009 den 5:50 f m #

    Så länge du inte glömmer barnet nånstans har du inget att oroa dig för! Vi är alla lite tankspridda i perioder av stress – varva ner!!

  7. Brigitta lördag, 16 maj , 2009 den 10:54 f m #

    Mmmm, ja, jag måste hålla med. När det blir mycket och fööör mycket så virrar man till det! Ute låste mig själv från mitt nya kontor igår 🙂 Jo, man kan faktiskt det ! Det var varmt av vårsolen och jag ställde upp fönstret och så lämnade liten springa i dörren medan jag gick på kafferast. Och sedan blåste dörren i lås och nyckeln låg ju i handväskan inne i rummet. En kollega kunde öppna åt mig och visade sedan att det kunde jag ju bara skruva på fläkt/värme/kyla- reglaget ! för att liksom justera temperaturen 🙂

  8. annieverse söndag, 17 maj , 2009 den 8:40 f m #

    Tanten: jag tror du har rätt. Man kan inte hålla för mycket i huvudet. Tror faktiskt inte jag klarar av så mycket som åtta grejer åt gången.

    Haydee: ja, jag tror också det kommer att lätta när stressnivån sjunker…försöker ta det lite lugnt nu.

    Monica: att låsa in nycklarna är ju lika bra som att glömma dem i låset, haha!

    Fransyskan: nej, jag är rätt nöjd med att jag inte lyckats glömma barnet än 😉

    Birgitta: uppps….men nu har du ju lärt dig något nytt 🙂

  9. anne söndag, 17 maj , 2009 den 5:01 e m #

    Sånt där händer maken mest hela tiden….Men, så har han en tjatig fru med minne som en häst som konstant puttar honom i rätt riktning.

    Tur att inget blev stulet ändå,

Kommentera

