Jag borde banne mig få medalj

28 Apr

Mycket kan man säga om mitt liv, men inte att det råder någon brist på happenings. I morgon ska maken på slutförhandling om lägenheten vi önskar hyra i Mumbai. Spännande-spännande, hoppas det går i lås! Och hemmavid i Skåne är The Big Garden Makeover i slutfasen. Kanske blir det rentavt klart i veckan. Unga Fröken Inneboende har skickat bilder, och det ser så snyggt ut att jag inte vet var jag ska ta vägen! När allt är klart ska jag publicera ett ”Före och efter”-bildspel på bloggen. Tja, detta mitt andra projekt på temat ”Renovating by e-mail” ser faktiskt också ut att bli en succé, otroligt nog…

Tycker nästan att jag borde tilldelas någon slags patriotisk medalj. Jag har minsann gjort mitt under det senaste halvåret för att hålla den svenska ekonomin rullande – och jag tänker då på de rejäla summor jag pytsat ut till företrädare för svenskt näringsliv (badrumsfirman och trädgårdsfirman). Humpfff, vore inte mer än rätt att få ett litet erkännande för detta 😉

I helgen ska jag som omväxlings skull gynna den belgiska ekonomin – dottern och jag tillbringar långhelgen i Antwerpen. Dottern ser fram emot hotellfrukostarna och ”belgian waffles”, själv tycker jag det ska bli kul att se diamantmuseet.

10 svar to “Jag borde banne mig få medalj”

  1. Bim HD tisdag, 28 april , 2009 den 4:04 e m #

    Åh, vad det låter härligt… diamantmuseet… uff – glitter och glamour 🙂 Hur sjöng hon nu – Marilyn? Diamond are a girls best friends? med undantag av stavningen då;)
    Hm, tur att någon i detta land drar till och lägger ut… eller, man lägger ut, men märks det? Hm, jag fick den härliga summan av 40öre i lön denna månad, den du. Inte illa pinkat av Landstinget… måste kosta mer än det smakar va? och hur betala räkningar på den summan??? ehhhh…
    Må så grankott…

  2. Cicci onsdag, 29 april , 2009 den 5:34 f m #

    Nu har man deklarerat och för första gången på många år har jag betalat mindre i skatt än vad jag tjänat… inkomsten har tidigare varit lägre än vad fastighetsskatten på en och en halv fastighet varit. Hurra! Nu kan jag ägna mig åt en köporgie för hela 19 kr för att hjälpa den svenska staten ur finanskrisen!

  3. Tanten onsdag, 29 april , 2009 den 6:35 f m #

    Det låter lite otäckt men samtidigt skönt att renovera på avstånd. Större renoveringsprojekt på nära håll kan kännas både stressande och utmattande.

  4. allatalarsvenska onsdag, 29 april , 2009 den 12:23 e m #

    Nu när all snö äntligen är borta börjar jag fundera på om det inte vore trevligt med _någon_ liten växt i trädgården och inte bara gräsmatta. I min jakt på växter som sköter sig själv hittade jag den här websidan: http://www.latehager.no. Vilken affärsidé!

    Jag ser med spänning fram emot före/efter-bilderna.

  5. Wanda torsdag, 30 april , 2009 den 9:52 f m #

    Det låter iaf som att ni har det bra. 🙂

  6. Brigitta torsdag, 30 april , 2009 den 1:14 e m #

    Ja, bara att skriva till Reinfeldt om att få tilldelas den där medaljen! Helt rätt !
    Ser fram emot att se bilder före o efter! Den stora fördelen med renovera per distans är ju också att man i princip slipper bo i byggdammet !!
    Trevlig Vaborg på er 🙂

  7. Gunilla torsdag, 30 april , 2009 den 8:58 e m #

    Medalj? Äh, nöj dig med lite glitter? Kohinoor kanske?

  8. anne fredag, 1 maj , 2009 den 7:40 f m #

    menar du att du har renoverat hus via mail!?! Wow! Kanske skulle man testa ändå (även om jag inte vet vart vi skulle ta vägen då), när man är mitt uppe i boendet är det lätt att man varken ser eller orkar eller kommer till skott. Som vi då…

    Menhar ni hus uthyrt i Sverige och bor utrikes i åratal? Jag antar att ni inte vill sälja huset i Sverige mao?

    Hoppas ni får en härlig helg i Belgien, blir det du och dottern?

  9. Peter Harold fredag, 1 maj , 2009 den 7:59 e m #

    Hm, jag trodde att det var en rejäl pension man hellre ville ha istället för en medalj… 😉

  10. kusin Annika onsdag, 6 maj , 2009 den 9:19 e m #

    Ni har väl kommit ihåg ROT-avdraget i deklarationen?? 🙂

Kommentera

