Ska detta vara ett utvecklat i-land?!?!

7 Apr

Vad härligt det är att vara hemma, och i ett så fint, soligt vårväder dessutom! Nej, inte direkt lika varmt som i D-dorf, men det duger gott som det är här i Skåne.

När dottern och jag vandrande in i huset vid åttatiden i lördags kväll hittade vi varsitt stort och välfyllt påskägg på våra sängar – tydligtvis hade Unga Fröken Inneboende lekt påskhare. Mycket trevligt! Unga Fröken själv har för övrigt dragit till sin lillebror i Skövde, sen skulle hon tydligtvis lite hitådit under sitt lov.

Idag känns det som vanvettigt ironiskt att jag understundom oroar mig för kvaliteten på Internetuppkopplingen i Indien. Det kan ju för fasen inte bli mycket sämre än vad det är i vårt svenska radhus! Internet låg nästan helt nere under söndagen och halva måndagen, det var så seeeeeegt så seeeeegt att jag var tvungen att tacka nej till ett jobb – jag kan ju inte garantera att jag kan skicka iväg utfört uppdrag i rätt tid, eftersom jag inte kan vara säker på att Internet fungerar! Det här är nämligen långt ifrån första gången det seeeeegar här hemma. Ska det vara så i ett så kallat utvecklat i-land?!?!?

Nej, eftersom jag är barnfri för tillfället (dottern vistas hos en kompis i två dagar) ska jag hasa mig ut på en lång fönstershoppingrunda. Bara lulla omkring och inte tänka en enda vettig tanke. Utom kanske vilken Odd Molly-blus jag ska köpa under denna Sverigevistelse. Lovely!!

5 svar to “Ska detta vara ett utvecklat i-land?!?!”

  1. Haydee tisdag, 7 april , 2009 den 9:41 f m #

    Vad härligt att ni har fint väder där också! Stockholms vädret överraskade mig nu i helgen, men jag måste erkänna att det är så skönt att gå runt med capris och t-shirt här i Düsseldorf! I början av april, det kan jag inte fatta! 🙂

    Och det där med internet.. det är otroligt att det kan vara så svårt i länder som Tyskland och Sverige! Fast jag måste säga att så snart (????) vi fått vårt internet så har det funkat utan problem. Hittills..

    Ha en glad påsk där i Skåne nu!! 🙂

  2. anne tisdag, 7 april , 2009 den 1:31 e m #

    Säkert är internet i Indien avsevärt mycket bättre än på sina ställen här. Vårt nät kommer och går på kvällarna, tur att man har mobilt att ta till som stödprogram…

    Nå, har du testat Singoalla lakrits? De var gooooda, jag lovar! 🙂

  3. Tanten tisdag, 7 april , 2009 den 3:03 e m #

    Ja, det är märkligt det där med internet. Att det inte funkar i skogen mellan Ånge och Bräcke kan man förstå men det finns en massa ställen där det inte funkar fast det inte har någon ursäkt alls.

  4. Elisabeth tisdag, 7 april , 2009 den 4:00 e m #

    Hela söndagen och halva måndagen?! Och jag som kallar Com Hem för Com Bort om internet ligger nere bara någon halvtimme (vilket dessutom nästintill aldrig händer).

  5. annieverse onsdag, 8 april , 2009 den 7:55 f m #

    Haydee: jag VET, plötsligt var det ju bara sommar i D-dorf, vilken fantastisk känsla!!
    I fråga om Internet i Tyskland har jag samma erfarenhet – funkar utmärkt när de väl har bemödat sig att installera det.
    Ha en härlig påsk själv 🙂

    anne: jag märker också att Internet här hemma behagar svaja särskilt på kvällar, ibland också på helgerna.
    Nu ska jag till affären och köpa S L 😉

    Tanten: precis! Jag undrar om de skiter i att installera nya servrar fast de gamla är överbelastade, så kanske några dumskallar tröttnar och köper deras dyrare abonnemang?!?

    Elisabeth: kanske jag skulle fundera över Com Hem, eller vemsomhelst som inte är Telia!!

Kommentera

