Homeward bound

4 Apr

Håller som bäst på att packa – i eftermiddag bär det iväg till Skåne för två veckors vårlov (ja, för dottern alltså, jag är nog inte ledig hela tiden). Härligt ska det bli att komma hem, även om det känns lite synd att åka från Düsseldorf nu när vädret är så härligt här – det har varit över 20 grader och strålande solsken de senaste dagarna, helt otroligt!

Men där hemma väntar spännande grejer – mitt nya renoveringsprojekt är ju i full gång. Den här gången har jag tagit mig an trädgården. Nu är det inte jag personligen då, utan en trädgårdsfirma jag anlitat. Med andra ord mitt andra renoveringsprojekt per e-post – haha, hur crazy får man bli?!? Speciellt med tanke på att trädgården ska göras om från grunden….det ska bli något riktigt lättskött (med tanke på att vi inte är hemma så mycket) och dessutom (hoppas jag) snyggt. Just nu återstår inte mycket, det är mest växter som ska köpas in och sättas på plats, samt några spaljéer som ska upp.

I Mumbai är det nu 39 grader varmt rapporterar maken. Till och med han tycker att det är lite att ta i. I nästa vecka ska han kolla på ett gäng lägenheter igen, få se om det är något som passar oss.

4 svar to “Homeward bound”

  1. Elisabeth lördag, 4 april , 2009 den 9:14 f m #

    Det är ganska fint i Sverige också nu! Över 20 grader är det förvisso inte, men det är i alla fall inte snö. 😉

  2. Haydee lördag, 4 april , 2009 den 9:52 e m #

    Åh, det blev alltså så fint väder på riktigt? Min Mitbewohnerin sa igår att de ändrat sig på väderprognosen och sagt att det skulle eventuellt komma regnmoln också. Men skönt för er att det inte vart så!

    Men som Elisabeth skriver här ovan så har det faktiskt varit jättehärligt här också. Jag har ingen aning om hur många grader vi hade här i Sthlm idag, men jag satt ute med t-shirt bara utan att frysa.

    Vad spännande det är med ditt e-mail-renoversings-projekt om jag inte kommenterat det tidigare.. 🙂

  3. Brigitta söndag, 12 april , 2009 den 12:52 e m #

    Då finns ALLA möjligheter ju om man gör trädgården från grunden ! Spännande.
    Kanske en nisch för dig? web-bok på hur man renoverar på e-mail 😉 Det verkar ju gå bra!
    Jag menar med så många som bor utomlands så måste det finnas ett behov 🙂

  4. annieverse söndag, 12 april , 2009 den 9:47 e m #

    Birgitta: haha, jag kanske skulle byta karriär?!?

Kommentera

