Piffigt värre

23 Mar

Men vad trevligt att folk bryr sig! Nu har Gunilla skrivit en kommentar där hon undrar var jag håller hus någonstans, i och med att tystnad råder på Annieverse sedan ett antal dagar tillbaka.

Jag kan rapportera att jag är här. Men det har liksom inte hänt något. Och så har jag varit jättebusy med att sköta om min virtual Facebook-pet Piffa på Pet Society. Det är ett himla matande och lekande och tvättande, och hårda träningspass för att klara häcklöpningar. Som tur är har nu dottern engagerat sig i Piffas väl och ve, så jag får lite avlastning, haha! piffa

Maken har nyss anlänt från Mumbai, han kommer att vara här i 1 ½ vecka. På torsdag anländer dessutom hans föräldrar; hans mamma fyller år i dagarna, och han med, så vi ska fira dubbelt. I helgen blir det en vinprovartur i nejden. Najs!

Drömlägenheten jag skrivit om, den blir det inget med. Den gick till några amerikaner som var villiga att betala högre hyra än vi var. Maken har kollat på en annan lägenhet i grannskapet, den kan kanske vara ett alternativ, men den ligger bara en våning upp, inte så mycket utsikt alltså. Å andra sidan är man granne med Bollywoods äldsta filmstudio, det är ju lite häftigt. Plus att det minsann bor nån filmstjärna på högsta våningen! Jojo.

12 svar to “Piffigt värre”

  1. anne måndag, 23 mars , 2009 den 8:36 e m #

    Hoppas då att det funkar med den nya lägenheten. När får ni veta?

  2. Wanda tisdag, 24 mars , 2009 den 8:36 f m #

    Darn.
    Bättre lycka nästa gång!

    /W

  3. Eva tisdag, 24 mars , 2009 den 9:48 f m #

    Hehe, känner igen det där.
    Förra året skrev jag ett kort inlägg där det stod: ”Jag är så jävla besviken på hela världen just nu” och sen dog internet och låg nere en hel vecka. Då började folk höra av sig och vara skitoroliga. =)

  4. Peter Harold tisdag, 24 mars , 2009 den 11:04 f m #

    Bara inte skådisen håller på och repeterar för mycket i sin lägenhet om ni skall bo grannar. Jag bor granne med en musiker, så jag vet hur jobbigt det kan vara… 😉

  5. anonyma a tisdag, 24 mars , 2009 den 7:58 e m #

    Satan med apartment
    Better luck with the other one.

  6. Kusin Annika tisdag, 24 mars , 2009 den 8:00 e m #

    Vad bra att F hjälper dig med Piffa. Mina barn nästan slåss om att hjälpa mig med Kajsa på Super Pet…. Men jag känner att det nog räcker med henne, jag avstår nog från Pet Society..

  7. Elisabeth tisdag, 24 mars , 2009 den 8:38 e m #

    Haha, men efter ett tags bloggtystnad brukar även jag börja undra om något är fel. 😀

  8. Brysselkakan tisdag, 24 mars , 2009 den 9:24 e m #

    Hoppas verkligen ni hittar en bra bostad! Nu när vi varit i väg på ”house hunting” inser jag hur viktigt det är att det känns bra! Att man hittar något man kommer att trivas med att bo i!

    Lycka till!

  9. Lärarinnan onsdag, 25 mars , 2009 den 1:58 e m #

    Hahha klart att Piffa är viktigare! Vem annars skulle Greena hälsa på, dansa med eller pussas med? 😉

  10. annieverse torsdag, 26 mars , 2009 den 2:38 e m #

    anne: tja…vi har liksom inte bestämt oss för om vi vill ha den…

    Eva: haha, man känner sig allt lite stressad att visa livstecken, eller hur?

    Peter: oj! Bastuba? Trummor?

    Elisabeth: skam till sägandes gör jag det med. Dock inte när det gäller min egen bloggtystnad 😉

    Brysselkakan: det ska nog fixa sig. Vi har fortfarande gott om tid på oss att leta.

    Lärarinnan: Pet Society rules! Hälsa Greena, en extra kram från Piffa till henne 😉

  11. PS tjejen måndag, 13 juli , 2009 den 9:23 f m #

    Pet Society är verkligen farligt beroendeframkallande, önskar jag också hade någon som kunde avlasta mig i spelet!

  12. annieverse lördag, 18 juli , 2009 den 9:17 e m #

    PS Tjejen: Ja du milde vad man blir biten av spelet!!! Ibland undrar jag om jag verkligen är vuxen och vad jag egentligen håller på med, haha!
    Skulle också behöva en ”vikarie” vissa dagar 😉

Kommentera

