Vilken kul kväll!

15 Mar

Men äntligen! Riktigt, riktigt rafflande underhållning från SVT! Vilken kväll! Vilken dramatik!

Inte för att La Voix var min favorit i melodifestivalsfinalen. Jag gillar den faktiskt inte alls, men jag tycker ändå att det var hur kul som helst att den vann. Svenska folket vände ju upp och ned på hela konkarongen under de sista minutrarna. Och till spänningen bidrog ju också att jurygrupperna hade olika favoriter. Mycket roligare än när någon som är stensäkert förhandstippad av alla experter går och tar hem spelet.

Kanske var det inte helt fel med det ”nya” röstningsförfarandet och Christer Björkmans ambitioner att förnya arrangemanget? Dock är jag inte helt säker på att det var det här resultatet han strävade efter….men det gör ju bara hela grejen ännu roligare!

Sen kan jag inte låta bli att fantisera om vad som hänt om vi hade skickat den ryska Tingeling-versionen till Moskva…hahaha! You go, Dancing Bear!

7 svar to “Vilken kul kväll!”

  1. Alex söndag, 15 mars , 2009 den 10:54 f m #

    Jo! Det blev det. Jag översätter just nu för mina barn denna svensk menning om dem.

  2. Cicci söndag, 15 mars , 2009 den 10:55 f m #

    Jag bara undrar varför man inte fördelar folkets röst på alla 11 bidragen – jag röstade på Molly som bara fick 2 p och hamnade sist. Jag vill ha valuta för mina pengar annars vill jag ha pengarna i retur. Intressant och annorlunda låt (mammas val)

  3. Elisabeth söndag, 15 mars , 2009 den 11:01 f m #

    Björkman ville garanterat ha Måns till finalen. Men han, Björkman alltså, drog nog ändå en lättnadens suck när inte af Ugglas vann. Det var tydligen väldigt lika i tittarrösterna mellan dem två också, bara några tusen rösters skillnad.

  4. Wanda söndag, 15 mars , 2009 den 8:50 e m #

    Jag höll på EMD men tyckte att det var himla kul att La Voix vann.🙂

  5. Mie letar guldkanter måndag, 16 mars , 2009 den 9:59 f m #

    Visst var det spännande! Kul att se Malenas helt överrumplade min när hon vann! O lite synd om Måns som nog hade trott att han skulle vinna:(
    Fast Tingeling var ju bäst:)

  6. annieverse tisdag, 17 mars , 2009 den 12:27 e m #

    Alex: en helkväll🙂

    Cicci: ah, skönt att jag slapp reta mig över detta, jag kunde ju inte rösta😉

    Elisabeth: ja, det tror jag också att Björkman ville. Eller möjligen Alcazar.

    Wanda: jag tror det var många som egentligen inte höll på La Voix som ändå tyckte det var kul att den vann🙂

    Mie: ja, Måns var nog rätt chockad….men han lär överleva även detta😉

  7. carola måndag, 23 mars , 2009 den 2:46 e m #

    Tingeling påminner om Verka, ukrainaren i silverklänning, träskor och en stjärna på huvudetsom kom 2:a för två år sen han lyckades ju också reta storebror Ryssland. Jag önskade att han skulle vinna så att vi hade haft ESC i Kiev medans vi var där.

Kommentera

