Hängslen och livrem

20 Feb

Har precis insett att jag inte har ett enda par vettiga sandaler. Inte bra. Och inte hinner jag  kasta mig ut på stan och försöka handla ett par heller. Har hittat ett par finare flipflop-sandaler som jag väl kan hasa omkring i en del, men de är inte det optimala för att traska runt långa sträckor i Mumbai, det kan jag inte tänka mig. Vidare misstänker jag att min man glatt planerar att vi ska traska runt MYCKET. Han gillar att traska runt MYCKET. Inte minst i temperaturer runt 30 grader. Han är inte ett dugg värmekänslig. I motsats till mig och vår dotter.

Jaha. Då får jag hoppas att jag snabbt kan hitta ett par sandaler i Mumbai. Alternativt att min man ger med sig och låter oss begagna företagsbilen  lite mer än han kanske planerat. Äsch, det är nog inget problem, han vet ju mycket väl hur griniga dottern och jag blir när vi är lite för varma.

I övrigt är packningen tämligen klar, nu ska jag bara komma ihåg att programmera inspelning av melodifestivalstjohejet också (kan man ju inte missa!) och gå över till snälla grannen som ännu en gång tar in posten åt oss.

Taxi till flygplatsen är också beställd. Klockan fem på morgonen ska den komma. Urrrrrk! Det lär  bli några dubbelespressos på flygplatsen innan planet går strax före sju. Jag är lite nervös för att vi inte ska vakna i tid, att väckningen ska balla ur, så för säkerhets skull ska jag ställa både dotterns väckarklocka (helvetessignal!) och alarmet på min mobil. Hängslen och livrem, jajamänsan.

Får väl se när jag kan höra av mig nästa gång, förhoppningsvis blir det ett eller annat inlägg från Mumbai.

11 svar to “Hängslen och livrem”

  1. Bim HD fredag, 20 februari , 2009 den 4:50 e m #

    Näää… snyft… jag vill!!! Även om jag gillar snö när det ÄR vinter… blir lite ljusare då liksom också… Men, efter dessa veckor nu – nu vill jag ha värme!!! Längtar långt bort, suck…
    Må så grankott…
    (ngn som istället sitter och klurar vad detta kan bli… ”Gör radiotelegrafist” A_ROP – ja, det kan man undra va… avrop? nä… anrop? låter för enkelt, hjälp!!! I-landsproblem? :))

  2. anne fredag, 20 februari , 2009 den 5:01 e m #

    Så spännande för er att komma dit! Inte undra på om du vaknar tidigt på morgnarna och funderar…

    Kanske blir det inte så mycket omkringtravande, eller? Jag tycker om att göra det i nya städer, men det var inte något vi försökte oss på i New Delhi i augusti. Är du van att köra i kaos och kakafoni? Jag skulle inte ge mig till att köra i Indien…

    Lycka till på resan! Jag ser fram mot rapporter! Butter Chicken var nog min favoriträtt! 🙂

  3. sinneskatten fredag, 20 februari , 2009 den 5:13 e m #

    Men så kul, vi ser verkligen framemot att få hör något ”lite” från Mumbai . jag tycker att du ska investera i en stegräknare innan du far till Indien, en vanlig dag går jag ca 9-10000 steg.
    Men eftersom den registrerar varje steg så får man allt vässa till sig om man vill komma till Pragh som vi på jobbet ska.

  4. Elisabeth fredag, 20 februari , 2009 den 5:19 e m #

    Alltså det där med flyg, varför går de alltid så tidigt att man måste gå upp i svinottan? Det spelar ingen roll vart man ska flyga, ALLTID går flyget lika tidigt.

    Nåväl, trevlig resa! Ser fram emot rapport om den sedan. 🙂

  5. annieverse fredag, 20 februari , 2009 den 5:54 e m #

    Bim: ja, lite värme just nu känns inte helt fel. Jag ska i och för sig inte klaga, det är fem plusgrader här, men ändå…
    Jag gissar på anrop, förresten 😉

    anne: jag körde själv i Seoul, och det tyckte jag var förfärligt, men herreminje, jag har förstått att det inte kan jämföras med Mumbai!
    Nej, jag kommer inte att köra själv där. Min man har bil med chaufför som företaget betalar, och som jag kan utnyttja också. Det låter kanske äckligt lyxigt och vräkigt ur ett svenskt perspektiv, men om man ser det i sitt sammanhang är det inte alls överdrivet. Jag tror inte att några andra än indier klarar av indiska gator och vägar.

    sinneskatten: eftersom jag åker i morgon bitti får jag införskaffa en när vi kommit tillbaka igen. Fast kanske kan man köpa en stegräknare på flygplatsen?!?
    Lycka till med Pragh!!

    Elisabeth: det är en fråga jag har ställt mig oräknerliga gånger!!! Fast när min man åkte iväg fick han minsann lyxen att åka på förmiddagen. Beror nog på vilket flygbolag det råkar bli. Han åkte Lufthansa, men vi är bokade med Swiss.

  6. Victoria fredag, 20 februari , 2009 den 6:04 e m #

    Åh, vad spännande! Fota mycket så vi får se hur ni har det! Kramar/Vic

  7. Brunkullan fredag, 20 februari , 2009 den 6:57 e m #

    Ha det så bra och jag ser fram emot lite fotografier och rapporter ifrån lite varmare breddgrader!
    =)

  8. Elisabeth lördag, 21 februari , 2009 den 9:46 f m #

    När du kommit hem från Indien (och uppdaterat oss klart om resan ;)) finns en utmaning på min blogg. (Från idag alltså, 21/2)

  9. Cicci lördag, 21 februari , 2009 den 12:06 e m #

    Lycka till med all rekognosering som ni behöver göra. Vi väntar med spänning på lägesrapporter och bilder.

    L hälsar till dottern

  10. brownie lördag, 21 februari , 2009 den 4:42 e m #

    Trevlig resa, hoppas det blir en kanon försmak av vad som komma skall =)

  11. annieverse söndag, 22 februari , 2009 den 12:16 e m #

    Vic: kamerabatteriet är laddat!

    Brunkullan: det är definitivt varmare breddgrader, pust!

    Elisabeth: kul med utmaning!

    Cicci: dottern hälsar tillbaka 🙂

    brownie: tack!

Kommentera

