Det är mycket nu

31 Jan

Vilken vecka, helt hysterisk. Igår var jag så trött att jag somnade direkt när jag hade gått och lagt mig vid tiotiden, sen sov jag i tio timmar. Börjar nu återvända till ett tillstånd av någotsånär-medvetenhet.

Som ni kan tänka er så är det rätt så mycket som snurrar i min skalle, och då blir sömnen lidande. Jag vaknar i vargtimmen och har svårt att somna om. Sen har det varit full fart hela dagarna. Jobbuppdragen fortsätter att rasa in i snabb takt. Det har varit diverse läkarbesök för att samla in en jäkla mängd intyg som skolorna i Mumbai kräver. Och sen har det varit vaccinationer. För både mig och dottern. Och sen har diskmaskinen gått sönder, så jag har jagat reparatör. Och så har vännen U och jag varit värdinnor för årets första vinprovning med svenska tjejgänget i torsdags. Och lite annat gott och blandat.

Maken har jobbat sina sista dagar på det tyska företaget. Det har inte varit mindre stressigt för honom under veckan, med allt som ska avslutas och fixas. Han kom hem med kraftig migrän i går eftermiddag, äckligt askgrå i ansiktet. Sen sov han bort mesta delen av kvällen. Idag ser han mycket fräschare ut, fast han är kraftigt förkyld. I morgon kväll åker han till Sverige, kommer att vara där till och med torsdag. Jag vet inte riktigt varför, men det har med det nya jobbet att göra. Nån typ av introduktion och förberedelser. Sen återvänder han hit på fredagen – och ger sig iväg till Mumbai söndag kväll.

Idag ska vi nog mest hasa runt. Dottern får hit en kompis, vilket innebär att jag säkert inte kommer att få tillgång till Wii under hela dagen. Buäääähhhh! 😉

Men, men…som om det inte vore nog med allt som är på gång just nu har jag gett mig i kast med ett nytt projekt som gäller huset därhemma, och där mycket kan förberedas och styras på distans. Så jag ska nog pyssla lite med det under dagen.

4 svar to “Det är mycket nu”

  1. Tanten lördag, 31 januari , 2009 den 1:14 e m #

    Det låter hektiskt men mycket spännande.

  2. carina lördag, 31 januari , 2009 den 6:23 e m #

    Gud så spännande det blir att följa eran flytt till indien.
    Och att fixa hus på distans det kräver sin Qvinna det!

  3. allatalarsvenska måndag, 2 februari , 2009 den 10:42 f m #

    Jag som inte ens orkar dra igång projekt i huset jag bor i… Kanske är det för jag tänker att vi ska fixa saker själva och då blir det aldrig av. Jag kanske skulle låtsas att jag fixar på distans och ringa in hantverkare även om det ”bara” ska tapetseras. 🙂

  4. annieverse onsdag, 4 februari , 2009 den 3:47 e m #

    Tanten: tråkigt är det i alla fall INTE.

    carina: ja du milde…både flytten och hemmaprojektet. Jag är nog inte riktigt riktig i huvudet 😉

    allatalarsvenska: vi har tummen mitt i handen båda två, så ska det bli något av får någon annan göra det…så det är ”bara” att hitta någon lämplig människa och tänka på något annat när det är dags att betala…

Kommentera

