Se upp för bajset!

24 Jan

När jag pussade dottern godnatt igår sa hon: ”mamma, hur gick det för dig med dom rullande bajskorvarna, klarade du dig undan eller dödade dom dig?”

Som ni väl vet attackerar dom rullande bajskorvarna när man har lämnat galaxen Ägghuvud (skitäckligt!!). Och dom dödade mig två gånger.

Va, fattar ni inte vad jag snackar om? Men hallå, ni spelar väl Super Mario Galaxy?!?!

Jag tror jag börjar bli lite Wii-obsessed. Det är VÄLDIGT lätt att bli det. Speciellt om man aldrig har ägt en spelkonsol förut, och nu har en alldeles egen som man kan nyttja HUR MYCKET SOM HELST.

Men jag har inte ballat ut totalt. Nejdå, idag har jag både jobbat (har tagit på mig helgjobb till grym övertidsersättning) och dammsugit.

Och. Så har jag tränat. Med Wii Fit. Som jag köpte i torsdags. By the way.

Du sköna nya spelkonsol-värld – I’m all yours!!!

😉

11 svar to “Se upp för bajset!”

  1. Tanten lördag, 24 januari , 2009 den 6:23 e m #

    Det låter nåt. Jag minns när jag hade total kramp i tummarna på den gamla supernintendotiden.

  2. Haydee lördag, 24 januari , 2009 den 6:27 e m #

    Hah! Enjoy!! 🙂

  3. Jämten lördag, 24 januari , 2009 den 6:34 e m #

    Ja herregud, tänk om de här sakerna fanns när en annan var barn…. =)

  4. Victoria lördag, 24 januari , 2009 den 8:46 e m #

    Meh! Komigennuraå! Vi vill veta vart ni ska flytta! Berätta nu då! Kram! ;o) /Vic

  5. Wanda söndag, 25 januari , 2009 den 11:26 f m #

    *pustar ut*
    Jasså var det bara ett spel!? Jag trodde att du hade lyckats kliva i en hundbajja eller nå´t. 😉

    /Wanda

  6. annieverse söndag, 25 januari , 2009 den 9:46 e m #

    Tanten: Åh, avancerat! Ett förflutet med supernintendo, minsann!

    Haydee: det gör jag verkligen!!

    Jämten: svårt att föreställa sig, eller hur?

    Victoria: haha, snart så…

    Wanda: det hade verkligen varit SKIT 😉

  7. Lennart söndag, 25 januari , 2009 den 10:25 e m #

    Kommer ihåg när mina pojkar spelade Crash Bandicoot på Playstation för ganska många år sen. Provade det lite grann, och jag fastnade helt. Ibland tänkte man spela en liten stund, och plötsligt var det 2-3 timmar senare, och tummarna värkte som sjutton. Hmmm…undrar var det där spelet är?

  8. annieverse måndag, 26 januari , 2009 den 7:49 f m #

    Lennart: haha, ja det är otroligt lätt att fastna! Min nattsömn lider av det här 😉

  9. Cicci måndag, 26 januari , 2009 den 9:29 f m #

    Använd äggklockan när du ger dig in i Wii-världen och ställ den en bit bort så att du måste gå dit och stänga av klockan – på så sätt kanske du kan bli lite mindre fast… Förresten, är det samma ström i dina efter-sommaren-vägguttag?

  10. annieverse måndag, 26 januari , 2009 den 9:32 f m #

    Cicci: haha, tack för tipset!
    Om det är samma ström vet jag inte, men det finns ju alltid adapters…
    Teve- och mobiltelesystemet är i alla fall samma som här. Vilken tur, så jag kan köra Wii där med 😉

  11. Brigitta måndag, 26 januari , 2009 den 2:13 e m #

    Vilken tur att det var digitalt! Slipper läbbig doft! (bajset….)
    Ja, jag skulle vilja ha Wii Fit!

Kommentera

